2 Dgn. geleden heb ik een nieuwe harde schijf gekocht van 250GB. Het enige is dat deze maar 233GB bevat. Mag je een harde schijf terug brengen als die meer dan .... GB minder bevat dan die zou moeten hebben?
Dit ligt aan windows.. windows herkend altijd minder. (mijn 300gb schijven worden als 285'ers aangezien..) Garantie hierop heb je dus niet, dit komt gewoon omdat je dit probleem met alle groote schijven onder windows hebt..
Het komt eigelijk omdat dat stuk vrij gemaakt is voor je Index.
Fat / NTFS

Daarvoor kan je niet terug naar de winkel, helaas.
Bedankt voor jullie antwoord. En dan nog wat ik heb sinds het begin van mijn pc 160 GB. En ik heb de schijf 2 keer geformateerd. Bij de 2e keer dat ik de schijf formateerde, ging er 6 gb af en bij de eerste iets van 2. Dit is cker ook hetzelfde verhaal...
normaal verlies je tussen de 6 en 10% dus hetzelfde fenoemeen, en de meeste 160 GB harde schijven zijn eigenlijk 162.4 , dus je verliest nog meer :)
Hetzelfde verhaal niet natuurlijk, maar als het zoveel Gig vanaf gaat is er wat beschadigd.
Er hoort geen 6Gb in 1 keer af te gaan iig...
Srry ik heb nu nog maar 149 gb van de 160 :( Ik d8 dat hete 152 was. Ach ik heb nu tog 382gb
Hou rekening met GB en GiB

Maar 6 GB minder is wel erg veel eraf

Je kan terugaan naar de winkel maar of ze je kunnen helpen...
Het ligt ook vaak aan de misleidende informatie die de hardware fabrikant opgeeft. Vaak staat er op een harddisk: 1GB = 1.000.000.000 B. Dit is dan een opgave via het SI-stelsel.

Als je dan gaat rekenen kopt alles wel, want je OS rekent niet via het SI stelsel, maar met de brakke zooi dat kilo geen 1000, maar 1024 is.

Zoals ook in dit artikel te lezen is maakt dit bij kilo niet veel uit, bij mega al wat meer en bij giga natuurlijk veel meer. Dit is dan namelijk al 7%. En 0,93 * 250 GB = 232,5 GB. Dus dan klopt het weer,...

Elwin
Mijn 320 gig is ook nog maar 31nogwat ;)
Is heel normaal hoor

Reageren