Dan kom ik in de desbetreffende map terecht. En bij andere website's kom ik wel eens tegen dat je daar niet in kan komen. Is dat een instelling van de webserver of kan ik dat met een of ander script blokkeren??
Dat kan met .htaccess maar het kan ook heel simpel door in die dir een 'lege' index.html te zetten. (of met een automatische doorlink erin). Zie bijvoorbeeld hier
@SanThe; Dat van die index erin zetten is wel slim bedacht. En werkt denk ik ook wel simpel.
@Klaasjan Boven; Ik kan zelf de instellingen niet veranderen op de server. Ik heb mijn website ondergebracht bij Internethost.nl. Misschien kan ik het daar eens vragen.
@Blanche; Van chmodden heb ik niet zoveel verstand. Dus daar begin ik niet aan.
@Blanche; Van chmodden heb ik niet zoveel verstand. Dus daar begin ik niet aan.
Misschien toch eens verstandig om je daar dan een klein beetje in te verdiepen, zo moeilijk is het niet en ik weet zeker dat je het na 15 minuten al begrijpt.
Het is niets meer dan de rechten op een bepaalde map instellen, iets dat je heel eenvoudig met je ftp client of zelfs php kunt doen. ;)
Klint simpel... hoe maak ik een .htaccess bestandje?? In kladblok, maar verder?? hoe sla ik het op? En komt er niet meer in te staan dan die 2 woorden?
htaccess maak je aan door kladblok te openen, die 2 woorden te typen en het op te slaan als .htaccess en als type alle bestanden. Dat laatste is belangrijk!
Vervolgens upload je dat bestand naar de server, in de map waar ook je index.php staat en het zou moeten werken. Simpel toch :)