Hallo,

Ik heb een vraagje. Iemand is bezig met het overloaden van mijn website omdat ik hem een IP ban gaf op mijn website. Hij laadt met een programma of script elke seconde mijn site een aantal keer, zodat ik binnen de kortste keren over mijn data limiet zit.

Vraag is nu of dit onder internetcriminaliteit valt en of dit een geldige reden is om iemand aan te geven. Dit is trouwens niet de 1e keer dat dit gebeurd.

Nog een vraag: kan ik hier iets tegen doen; voorkomen dat hij met dit soort scripts mijn site overloadt?

Mvg,
Koen Bressers.
Weet je wie het is? of heb je zijn ip?
Ik zou naar politie stappen ofzo?
Denk wel dat het iligaal is...
Ja dat weet ik maar ik moet wel zeker weten dat het illegaal is voordat ik dat kan doen.
Als je het niet weet, kan je toch ook naar de politie gaan. Zij zullen je vast wel een antwoord op je vraag kunnen geven.

Weet je het ip-nummer dan firewal dichtzetten voor dat nummer.
Andries Louw W. schreef op 05.11.2006 10:45
Gewoon zijn IP bannen in een .htaccess bestandje.

Dat kan wel, maar dan moet er toch data van je server afgehaald worden. En als je dat heel vaak doet...
Raymond schreef op 05.11.2006 10:59
[quote='Andries Louw W. schreef op 05.11.2006 10:45']Gewoon zijn IP bannen in een .htaccess bestandje.

Dat kan wel, maar dan moet er toch data van je server afgehaald worden. En als je dat heel vaak doet...[/quote]

Het enige dat geladen wordt is een htacces bestandje van een paar bytes, dat is vele malen minder dan een webpagina!
en ik zou eventueel ook even contact opnemen met je hoster, misschien dat zij hier iets tegen weten. Of al is het alleen maar om je tijdelijk wat meer bandbreedte te geven zodat je site zometeen niet 'suspended' is.
in prencipe is dit criminaliteit
hij steelt je "bandwidth" toch?
en anders zou je even naar politie site moeten gaan ofzo
ik wens je veel plezier met de bewijs voering...
jaja dat is minder,
Maar waar vind ik het IP van iemand die op mijn Guestbook komt

Reageren