Ik heb eens even een nieuwe layout gemaakt voor m'n portfolio. Wat vinden jullie ervan? Ziet het er een beetje aantrekkelijk uit of juist niet? Wat kan beter?
Gooi alles eruit wat er in je opkomt als je de site ziet...
Hmm.. Op zich ziet het er mooi uit ArendJan, maar die header past er volgens mij helemaal niet bij.. Probeer daar eens wat anders voor te verzinnen. De kleurencombinatie is ok, niet mijn favoriete kleuren, maar smaken verschillen (gelukkig).
Verder houd ik er niet zo van om op z'n zij te moeten lezen, zoals je bij jou menu zou moeten.
Ik mis een naam, het eerste wat ik zie is "beter en goedkoper" -> een winkel? een advocaat? een stratenmaker?
Ik mis de border aan de onderkant van de middelste vakjes. Ik denk meteen dat ik naar beneden moet scrollen, maar ik mis ook scrollbalken. Blijkbaar niet.
Bij die portfolio-doos onderaan heb je aan de onderkant veel ruimte, meer dan aan de zijkanten. Het zou mooier lijken als al die margins/paddings gelijk waren.
Ik vind de kleuren verder wel aardig, alleen krijg je denk ik problemen met die bogen aan de zijkanten waneer je ene pagina langer is dan de andere. Die zou ik weglaten.
En het lettertype is niet echt geschikt voor een portfolio-site naar mijn mening. In ieder geval niet voor de headers. Veel te blokkerig.
Redelijk, ik vind het te druk. je komt niet zakelij over. ik zou boven de header een zwart vakje maken, en als je over een menuitem heengaat daar de tekst horizontaal laten verschijnen, is toch fijner voor de bezoeker.
Let wel op: zakelijk overkomen is ook niet altijd wat je wilt. Je moet overkomen zoals je bedrijf is. Als jij jezelf een groot bedrijf voelt dat zakelijk in de markt wil liggen, alles altijd zakelijk wil aanpakken, ja, dan moet je een saaie grijze zakelijke site hebben. Ben je echter een vrolijk eenmansbedrijfje dat in ieder project iets van zichzelf wil stoppen, die zijn werkt doet omdat hij het leuk vind en dat ook duidelijk naar voren laat komen, dan mag dat naar mijn idee ook duidelijk uit de website spingen.
Maar het uiterlijk van je website bepaalt ook wat voor publiek je aantrekt. Ik weet niet wat saaie grijze sites voor publiek aantrekken, maar ik vermoed niet veel spannends.
@Jelmer: Klopt, het heeft ook met je 'eigen' te maken, maar ikzelf vind dit te speels. Als ik dit als template zou krijgen zou ik denken dat Funnygames vernieuwd is. Mja, 't is maar mijn mening...
@Jonathan
Heb jij ooit wel eens een portfolio-site van een designer gezien? Ik denk van niet. De meeste van deze sites, als ze het al niet allemaal zijn, zijn heel 'speels' of hoe je het ook wilt noemen. kijk eens op http://www.misprintedtype.com/v3/ en dan onder het kopje links, staan behoorlijk wat sites van verschillende designers.
Edit:
Over de opmerking dat het niet handig is dat een menu overdwars staat: Het is zo'n klein menu dat het voor mij niet zoveel uitmaakt, eigenlijk is het geen eens een menu, maar alleen een linkje naar een contactgedeelte.