Mensen,

Ik ben vollop bezig met het scripten van een filmmanager systeem.
Mensen zouden dan op deze site een account kunnen aanmaken, en zo een database opbouwen van films die ze in hun bezit hebben.

In plaats van bv alles in een excel file bij te houden, krijgen ze hier de kans om het met een online systeem te doen.

Denken jullie dat het iets kan worden? Dat het volk gaat trekken?

Of zeg je van verloren moeite, steek je tijd in iets anders?

Ik hoor het wel.

Mvg

Reinhart
ik wil je niet teleurstellen, maar voor mij zou het niets zijn, moet je steeds weer in de gaten houden dat je eventuele kwijtgeraakte/nieuw gekochte exemplaren steeds weer bijhoudt.
Zelfs met een excel file is dat voor sommige mensen al moeilijk genoeg, zo'n website kost nog meer tijd, ernaartoe -> inloggen -> invoeren e.d.

nu ben ik wel een beetje apart geval aangezien we zelf een videotheek hebben, dus al onze films staan alreeds in een computerprogramma :P
Ik zou het niet weten, ik zelf heb niet veel films maar mn stiefbroer heeft een halve videotheek thuis staan dus die zou er wel wat aan kunnen hebben denk ik :)
Als je het ver genoeg uitbouwt, dat adhv de film titel alle informatie wordt gezocht... Lengte, genre, hoesje, ... Maar dat lijkt me vrijwel onmogelijk.

Ik zou in ieder geval mijn film lijst al niet posten op het internet...
overigens zul je dan denk ik ook een mogelijkheid moeten inbouwen voor het importeren uit excel / csv, want er zullen maar weinig mensen zin hebben om hun alreeds opgebouwde excel bestand nog eens handmatig stuk voor stuk te gaan overtypen.
Ik denk niet dat veel mensen dat systeem zouden gaan gebruiken omdat de mensen die zoveel films hebben misschien al een systeempje hebben of misschien vinden mensen het niet fijn om op een onbekende website al hun films te gaan posten.
Je kunt je tijd beter ergens anders in steken want tijd==geld
Waarom maakt iedereen dvd-systemen enzo, je kan tog gewoon kijken wat er op je stapel ligt?? Ik zie er het nut totaal niet van.
Boris(); schreef op 26.10.2006 20:48
Waarom maakt iedereen dvd-systemen enzo, je kan tog gewoon kijken wat er op je stapel ligt?? Ik zie er het nut totaal niet van.

Als je net zoals mijn buurman 300 dvd's heb zonder hoesje is zo'n systeem best makkelijk hoor :) alleen zou ik dan niet voor een webbased applicatie kiezen.
Ehm.. nee gaat neit werken denk ik. Hier zijn al online systemen voor.
beetje als discogs (http://www.discogs.com/) maar dan met films? Op zich is er natuurlijk wel IMDB (http://www.imdb.org/), maar een nederlandse versie is toch vriendelijker.

(Overigens deze sites bieden dus ook een "my collection" optie...)
Ik geef je weinig kans. Daar zijn de meeste mensen veel te lui voor om dat allemaal bij t egaan houden.

Reageren