Hey,

ik ben bezig om een pagina te maken met includes, dus een shtml pagina.
Nu wil ik een bestand maken die je vervolgens kunt gebruiken om de andere pagina's ook te kunnen bekijken.
zo zul je dus een index bestand krijgen die dan de vervolgpagina's ook inlaad.
Bijvoorbeeld downloads of mededelingen die bijvoorbeeld in een tekstbestand elders op de server staan.
Het includen van een bestand lukt me wel maar kan niet een pagina (die de lay-out van de pagina bevat) meerdere, verschillende inladen.

Welke codes moet ik gebruiken om dit wel te laten slagen. Zodat ik niet elke keer de index bestand hoef te veranderen.
Wat bedoel je precies? Met php kun je zoveel pagina's includen als je wilt...

<?php
include('pagina1.php');
include('pagina2.php');
etc...
?>
ik wil vanuit één shtml-pagina verschillende pagina's laten zien
Deze ene pagina bevat de lay-out zodat ik deze verder niet op alle bestanden hoef toe te passen
Je bedoelt dat je context include in die ene layout pagina?
ja helemaal, of kan dat niet met een shtml
Includen van pagina's kan prima, alleen zou ik daar gewoon php voor gebruiken in plaats van server side includes met html. Met de [php]include[/php] functie van php kun je gewoon pagina's includen op de manier die ik al beschreef.

ps. Je zou in de url bijvoorbeeld een get variabele mee kunnen geven en aan de hand daarvan bepalen welke pagina er geinclude moet worden.
hoe gaat ongeveer?
als ik me niet vergis is dat toch met '.shtml?variable' ?
of denk ik nu verkeerd.
bijv. index.php?show=fotos

dan plakt hij de extensie er al achter aan...

en ff laten uitlezen
maar hoe kan ik dat voor elkaar krijgen dat hij daar naar kijkt... of gebeurt dat op deze manier zo.
als je nu nog ff blijft maak ik hem nu voor je
okee ik wacht wel even

Reageren