ik meot een query kunnen maken zodat die alles van de volgende week laat zien...

Daarvoor had ik die cronjob(http://www.phphulp.nl/forum/showtopic.php?id=24229&cat=1) gemaakt.
het probleem is nu:

Hoe kan ik de server elke zaterdag een mail laten zenden met daarin ALLE events van die volgende week, tot en met vrijdag?

Als iemand me de query/queries kan geven, heb ik al genoeg ;)
In de db staan velden met dag, maand, jaar...
Zijn die velden dag, maand, jaar aparte velden? Zo ja, waarom heb je ze dan niet samen staan in 1 DATE veld? Een combinatie van jaar-maand-dag levert toch een datum op?

Stel dat ze wel in 1 date veld met de naam 'datum' staan. Om alle events van de zondag-vrijdag te laten zien. Werkt natuurlijk alleen als het script op zaterdag aangeroepen wordt.

SELECT event
FROM tabel
WHERE datum BETWEEN 
    DATE_ADD(CURDATE(), INTERVAL 1 DAY) AND
    DATE_ADD(CURDATE(), INTERVAL 7 DAY)

Als je dag, maand en jaar in aparte velden van (neem ik aan) het type INT hebt staan wordt het allemaal veel lastiger. Je kunt wel 7 dagen bij de huidige dag optellen, maar wat nu als het vandaag 30 oktober is. Dan is het op die manier over 7 dagen dus 37 oktober.

Kortom, de query wordt dan lang en lastig.
oke, merci, ik zal eens kijken wat ik ermee kan doen ;)
even hierop terug grijpen;

hoe kan ik nu ,als ik al mijn dag, maand en jaar velden heb omgezet tot één data veld, daaruit halen dat ik op een plaats maand 1 wil laten zien, op een volgende plaats maand 2, enzovoort?

Daarvoor deed ik dat met:
<?
$sql = "SELECT * FROM agenda WHERE month = 1 AND year = '$year' ORDER BY day, uur, minuut ASC";
?>

Greetings
zorg dat je veld daadwerkelijk een date of datetime veld is, anders werkt het nog niet. en dan kun je een query zoals onderstaand toepassen.

<?php
$query = "SELECT * FROM agenda WHERE MONTH(datum) = MONTH(CURDATE())";
?>

deze query selecteert dan alles van de huidige maand. de rest kun je dan zelf wel bedenken toch? ;)
merci;) zo lukt het:)
<?php
$query = "SELECT * FROM agenda WHERE TIMEDIFF NOW() , DATE_ADD(NOW(), INTERVAL 7 DAY)";
?>

Kan zoiets niet?
voor het selecten werkt het,
maar als ik nu wil adden, dan geeft die rare dingen, wss omdat ik getallen aftrek van elkaar..
dit is de insert query:
<?
mysql_query("INSERT INTO agenda (id, datum, day, month, year, uur, minuut, event, wie, bijwie, plaats) VALUES ('', '$year-$month-$day', '$uur', '$minuut', '$event', '$wie', '$bijwie', '$plaats')") or die(mysql_error());
?>

als error geeft ie:

Column count doesn't match value count at row 1
oei, zie da fout wss al :$
Dus, heb je het nu werkend?
ja;)
ik had id, datum, day, month, year,....
waar het alleen id, datum, ... moest zijn ;)

Reageren