Heb een website gemaakt (www.jcdewisselmill.n) waar nog aan wordt gewerkt.
Nu zie je bij de content in het midden (home en dergelijke) dat de tekst midden in de tabel staat. Ik probeer via CSS vertical-align:text-top; maar deze werkt niet!

Hoe krijg ik de tekst netjes uitgelijnd?

Mvg,

Gerben van Erkelens

PS, ben normaal altijd aan het werken dmv divjes alleen is dat er hier niet van gekomen.
Je hebt hier een combi van CSS en tabellen en daardoor wordt het een soepzootje. Ik adviseer je om het helemaal in CSS te doen.
wat bedoel je precies met de combi? Heb eigenlijk zover ik weet alles in CSS geplaatst. Welke dingen moeten er dan nog meer in de css?
je hebt alles in een <table> staan en die opgemaakt met css..

een website volledig in css wordt grotendeels opgemaakt uit <div> en <span>.

Damn zou ik hem dus toch weer helemaal om moeten bouwen :S
en nog even on-topic..

<td class="content" style="vertical-align:text-top; ">
kan je als je dan toch al met table werkt deze van maken:
<td class="content" valign="top">
Alle tabellen die niet direct met echte tabel-gegevens te maken hebben weggooien. Als ik je site bekijk met de webdeveloper extensie dan krijg ik dit:

alle tabellen en cellen hebben een randje.
Gerben van Erkelens schreef op 02.11.2006 00:09
Damn zou ik hem dus toch weer helemaal om moeten bouwen :S

Als je serieus met CSS aan de slag wilt wel. Het is een investering die zich heel snel terugbetaalt. Stel dat je website vijftig pagina's krijgt. Een verandering aan de lay-out zou betekenen dat je op alle pagina's de tabellen aan moet gaan zitten passen. Met CSS hoef je maar 1 bestand aan te passen.
waaah! daar kan ik de bomen in het bos niet meer zien :S dan zal ik toch even langs moeten bij een vriend, die heeft de opzet in elkaar geknutseld
Jan Koehoorn schreef op 02.11.2006 00:13
[quote='Gerben van Erkelens schreef op 02.11.2006 00:09']Damn zou ik hem dus toch weer helemaal om moeten bouwen :S

Als je serieus met CSS aan de slag wilt wel. Het is een investering die zich heel snel terugbetaalt. Stel dat je website vijftig pagina's krijgt. Een verandering aan de lay-out zou betekenen dat je op alle pagina's de tabellen aan moet gaan zitten passen. Met CSS hoef je maar 1 bestand aan te passen.[/quote]

Dit klopt normaliter werk ik meer zoals ik heb gedaan met www.apollomill.nl (ook niet alles) maar wel makkelijker idd.

Reageren