Hallo,

Ben dus bezig met een site (www.jcdewisselmill.nl). Voorheen was het allemaal opgebouwd in tabellen. Nu alles in divjes. Alleen krijg ik nu 2 problemen die ik niet kan vinden.

1: Als je op nieuws klikt wordt de footer gek, weet niet waarom.

2. de witte schaduwlijnen moeten helemaal doorlopen naar onder, altijd 100% van schermhoogte browser en natuurlijk ook doorlopen als de content langer als 1 scherm wordt.

Iemand enig oplossing hiervoor?
Wijs de witte schaduw lijnen toe aan de body met een positie op bottom.

Kan je de nieuwe site link even plaatsen
okee kun je dan twee plaatjes op de achtergrond doen? Heb die gradient namelijk al op de bodystaan
De bottom-margin van je #holder staat op auto. Zet deze net als je top-margin ook eens op 0px. Als je dan nog steeds een stukje overhoud, zou je even de standaard padding en margin van de body tag kunnen verwijderen.

Persoonlijk stel ik voor alle tags zelf mn margin en padding in, en zet standaard alle padding en margin op 0:

CSS
-------
* {
    margin: 0;
    padding: 0;
}
okee hij staat er idd nu boven tegenaan, maar hij loopt nog steeds niet door naar onder.
Je hebt wat ik zei nog niet toegepast? En dan trouwens nog een opmerking over je code, je zegt dat voorheen alles opgebouwd was met tabellen maar dat is nu nog steeds zo!

Ja ok, de tabellen staan nu wel in een div, maarja ze verzorgen nog steeds je layout. Tabellen zijn in principe alleen bedoeld voor het ordenen van gegevens, niet voor de layout. Als je het echt goed doet, sloop je dus al die tabellen die je nu in je website hebt staan ook nog eruit.

Het mooiste voorbeeld wat je met CSS kan vind ik altijd nog: http://www.csszengarden.com/
Op deze manier google hiervoor gebruiken was mij nog niet bekend en weer wat geleerd :) Bedankt!!
Blanche schreef op 05.11.2006 11:30
Je hebt wat ik zei nog niet toegepast? En dan trouwens nog een opmerking over je code, je zegt dat voorheen alles opgebouwd was met tabellen maar dat is nu nog steeds zo!

Ja ok, de tabellen staan nu wel in een div, maarja ze verzorgen nog steeds je layout. Tabellen zijn in principe alleen bedoeld voor het ordenen van gegevens, niet voor de layout. Als je het echt goed doet, sloop je dus al die tabellen die je nu in je website hebt staan ook nog eruit.

Het mooiste voorbeeld wat je met CSS kan vind ik altijd nog: http://www.csszengarden.com/

jah klopt, maar op dit moment heb ik alles wat er tot nu toe ooit zal moeten worden aangepast in divjes gemaakt. de tabellen op dit moment haal ik dan later 1 voor 1 uit.
Okee heb de links even nagekeken, maar op de 1 of andere manier wil het het maar niet doen om die schaduw door te trekken naar ons....Iemand nog enig idee?

Reageren