Hey mensen,

Hoe moet ik in een CSS class zeggen dat daar de kleur van de link wit moet zijn, ipv zwart, wat eerder is aangegeven voor het hele bestand?
stuk van mijn css:
.navt1 {
	background-image: url(images/header_05.gif);
	height: 41px;
	width: 131px;
	font-size: 12px;
	font-weight: bold;
	color: #FFFFFF;
	text-align: center;
	padding-bottom:7px;
}
a:link {
	color: #000000;
	text-decoration: none;
}

Nou wil ik navt1 wit hebben (de kleur van de link) ipv zwart. hoe moet dat dan?

MvG,
Niek
a.link :link {
color: white;
text-decoration: none;
}
Hm, ik ben egt een CSS leek.. waar moet ik dat neerzetten? in mijn andere class? (die .navt1) en hoe precies? want als ik het erbuiten plaats, dan krijg ik het niet wit.
a.jeclassnaam :link {
jeclassnaam, is dat de naam voor mijn klas, of voor de class waar die op moet worden gebruikt? (in dit geval dus navt1)
@Eris: dat werkt volgens mij niet. De notatie is:

.nav {
	font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
        ...
}
.nav a:link {
	color:#FF0000;
        ...
}

.nav is hierbij de css class die je aan een html tag mee kunt geven. Deze classnaam kun je natuurlijk naar eigen wens aanpassen.

[edit]Voor een klasse die meegegeven moet worden aan de <a> tag, is de manier van Eris natuurlijk wel de juiste![/edit]
@Blanche: Maar zo is het een link (<a>) die in een tag met class="nav" zit. Volgens mij is wat Eris doet goed.

a.klasse:hover { //kan dus
Boris(); schreef op 06.11.2006 20:11
@Blanche: Maar zo is het een link (<a>) die in een tag met class="nav" zit. Volgens mij is wat Eris doet goed.

Ik moet inderdaad mijn woorden terug nemen. De notatie van Eris werkt natuurlijk als de klasse aan de <a> tag meegegeven wordt. Echter interpreteerde ik de vraag zo dat er een <a> tag binnen een ander html element met een bepaalde klasse voorkwam.
Blanche schreef op 06.11.2006 20:19
[quote='Boris(); schreef op 06.11.2006 20:11']@Blanche: Maar zo is het een link (<a>) die in een tag met class="nav" zit. Volgens mij is wat Eris doet goed.

Ik moet inderdaad mijn woorden terug nemen. De notatie van Eris werkt natuurlijk als de klasse aan de <a> tag meegegeven wordt. Echter interpreteerde ik de vraag zo dat er een <a> tag binnen een ander html element met een bepaalde klasse voorkwam.[/quote]
Blance, dit is ook zo!
Mijn HTML:
<td class="navt1"><a href="index.php" style="color:#FFFFFF;">Home</a></td>

(ik heb het nu tijdelijk met een style opgelost zoals jullie zien).
Sorry, maar dit ben ik vergeten bij te vermelden.
Dan gebruik je dus de manier die ik al aangaf.
maar die werkt niet.. :-(

Reageren