wie kan me 'n opzetje geven?
ik wil graag twee velden naast elkaar, waarbij boven veld nr 1 "Euro" staat en boven veld nr 2 "kronen" staat.
zoiets als dit:

<table border="0" cellpadding="0" width="30%">
<tr>
<td width="50%">Euro:</td>
<td width="50%">Kronen:</td>
</tr>
<tr>
<td width="50%"><input type="text" name="T1" size="20"></td>
<td width="50%"><input type="text" name="T2" size="20"></td>
</tr>
</table>
</form>

maar nou is de bedoeling dat als je in het eene vakje een getal invult, er automatisch een getal in het andere word neer gezet
hij moet vermenigvuldigen en delen met een getal dat in een andere pagia staat, "kr-eur.php".

alvast bedankt
nee weet ik, maar wel om ff een basisscript in elkaar te flansen... zoiets als de tabellen
zelfs daarvoor niet, want frotpage geeft php geen kleurtjes
PHP Newbie schreef op 08.11.2006 00:39
zelfs daarvoor niet, want frotpage geeft php geen kleurtjes

Kleuren is niet zo belangrijk. Maar Frontpage verandert soms je php code. En dan werkt het script niet (meer).
Als je egt php of html kunt, kun je het ook zonder frontpage. Ik zelf geef de voorkeur aan kladblok of voor php "PHP Designer 200..." zelf heb ik 2005
owkej ik doe het zow,
ik schrijf de html codes ik front page, en dan knip en plak ik het naar kladblok, waar ik de php bijvoeg
Dit zou ongeveer moeten werken :

<?php
function OmRekenen($euro,$kroon) {
	/* zet hier de code neer voor het omrekenen
	vervang alles waar de output kronen gebruikt moet 
	worden door kroon en alles waar et opgegeven aantal 
	euros gebruikt moet worden door euro */
}
?>

<html>
<body>
	<form method="POST">
		<table>
			<tr>
				<td>Euro</td>
				<td><input type="text" name="euro"></td>
			</tr>
			<tr>
				<td>Kroon</td>
				<td><input type="text" name="kroon" value=<?php echo $kroon ?>></td>
			</tr>
			<tr>
				<td colspan="2"><input type="submit" name="rekenen" value="Reken om"></td>
			</tr>
		</table>
	</form>
</body>
</html>

<?php
if (isset($_POST["rekenen"]))
{
	$kronen = OmRekenen($_POST["euro"],$_POST["kroon"]);
}
?>	

Corrigeer me asjeblieft als er iets niet klopt. Heb het in 5 minuten in elkaar geflanst maar wou snel even mijn steenje bij dragen
dankje, maar ik heb via een intern bericht al iemand waarmee ik bezig ben om een werkent script te maken, dit zal trouwens niet helemaal werken, omdat er uit dat bestandje kr-eur.php alleen maar een getal komt, en niet iets met $ ofzow
tog bedankt
Uiteraard zet je de oplossing dan hier neer voor andere leergierige phphulpers om weer wat van op te steken.
Je kan het ook wel met javascript doen, dan hoef je namelijk niet te klikken...
Online voorbeeld

Ik heb even snel iets in elkaar geknutseld. Er zit geen controle op de invoer, maar je krijgt zo een idee hoe je het met JavaScript aan zou kunnen pakken.

De verhouding tussen euro's en kronen heb ik volledig zelf verzonnen en op 1.7 gezet ;-)

Reageren