Ik vind dat complete pakketten zoals norton en kaspersky de pc zwaar vertragen.
Ik gebruik Spysweeper in combinatie met MacAffee antivirus.
Ik ben vooral tevreden over Spy sweeper
Wel, over het vertragen vind ik ook. Op een andere pc hier staat NOD32, en deze vertraagt nauwelijks.
Enkel zoek ik zo'n pakket met firewall, omdat ik op deze nog zonder SP2 werk, dus geen ingebouwde firewall van Windows.
Ik weet niet hoe goed de ingebouwde firewall van Windows is, en hoeveel zorgen ik me moet maken als ik geen heb op deze? SP2 installeren is geen optie, ik heb enkel slechte ervaringen met dit pakket later te installeren.
Om eerlijk te zijn Rafael, heb ik er weinig last van. Dat kan ook komen, omdat ik hiervoor Norton Internet Security draaide, en die vertraagde de boel zo, dat ik tot ongeveer 1 minuut nadat alles (behalve dus IS) was opgestart, geen internet had, omdat die tot die klaar is met laden alles blokkeerd.
Met Kaspersky heb ik dat niet, het hele systeem werkt stukken sneller dan met Norton IS. Dus het werkt naar tevredenheid.
@Robert: Kaspersky vertraagt m'n pc niet, enkel bij het opstarten merk ik er wat van. Maar dit is misschien weg als m'n pc weer in orde gemaakt is, wat ik morgen nog eens moet doen. Verder ben ik er ook tevreden over, ik vind het alleen raar, alles laadt, en dan duurt het nog een 5 tal seconden eer Kaspersky tevoorschijn komt.
@Jan: Met ZoneAlarm heb ik vroeger slechte ervaringen gehad, ik weet niet of dat nu al verbetert is. Ik ga het in ieder geval ook morgen eens proberen, bedankt!
@Robert: Kaspersky vertraagt m'n pc niet, enkel bij het opstarten merk ik er wat van. Maar dit is misschien weg als m'n pc weer in orde gemaakt is, wat ik morgen nog eens moet doen. Verder ben ik er ook tevreden over, ik vind het alleen raar, alles laadt, en dan duurt het nog een 5 tal seconden eer Kaspersky tevoorschijn komt.
@Jan: Met ZoneAlarm heb ik vroeger slechte ervaringen gehad, ik weet niet of dat nu al verbetert is. Ik ga het in ieder geval ook morgen eens proberen, bedankt!
Inderdaad raar, bij mij is het zo'n beetje het eerste wat klaar is met laden. Hij controleerd dan al meteen alle uitgaande verbindingen en dergelijke. (Is ook op een schoon systeem geïnstalleerd)
ZoneAlarm is verbeterd, als je het zo mag stellen. Hij werkt een stuk prettiger, is een stukkie sneller, en beveiligd ook beter dan dat het het eerder deed..
hier thuis allemaal met panda titanium 2006, straks versie 2007 :D
?
Onbekende gebruiker
09-11-2006 00:46
ZoneAlarm heb ik in iedergeval helemaal geen slechte ervaringen mee.
McAfee voor virusscan vind ik een absolute topper
Hitman Pro (mits goed afgesteld) voor spyware.
Verder zoals PHP Newbie zegt heb ik ook een tijd gehad via softwarematige router dan dat werkt ook heel erg goed.