Beste mensen,

Graag wil ik tekst ophalen van een andere (eigen) server.
Hiervoor wil ik een zo kort mogelijke functie hebben.
Ik heb het nu gedaan met een include, dit werkt op zich wel, maar als je 18 keer een tekst moet ophalen, dus 18 keer de functie die include op roept, kost dit aardig wat laadtijd (lees: 30+ sec). Nou dacht ik eraan hem 1 keer te includen, dan alle pagina's van die user te loopen en in een array te zetten. En vervolgens uitlezen in de functie.. Nou merk ik alleen, dat als je een externe pagina include, je onder de include de variablen niet kan uitlezen???

Heeft iemand een oplossing voor mij??

Greetz,

Diego
dat is dus geen optie, want er staan meerdere teksten, van verschillende sites in deze database. Bovendien moet ik ook snel sites toe kunnen voegen, en dus niet aparte databases aan moeten maken.
De manier van Boris is wel simpelweg het snelste / sneller als een include!
De include werkt zo:
Site 2 » Site 1 » Database site 1
En de manier van Boris:
Site 2 » Database site 1

En dat is dus logischerwijs veel sneller.
Als je van verbinding moet switchen dan maak je toch 2 connect.php's 1 voor je 1e server en 2e voor je andere server en include deze waar nodig. allebei op 1 pagina kan ook zelfs nog wel alleen moet je wel opletten dat je je verbinding sluit.
Diego schreef op 10.11.2006 12:00
dat is dus geen optie, want er staan meerdere teksten, van verschillende sites in deze database. Bovendien moet ik ook snel sites toe kunnen voegen, en dus niet aparte databases aan moeten maken.

Heeft iemand toevallig ervaring met xml?? Heb wel al aardig wat gevonden, o.a. over simplexml, maar kom hier niet uit. Denk dat een xml maken uit een db vrij simpel is, omdat je dit gwoon moet echo'en in de juiste structuur, maar het uitlezen, en in verschillende variablen zetten( $tekst1 = tekst die tussen <tekst1> tags staan) lijkt me weer wat lastiger... Iemand een voorbeeld die dus zoals dit voorbeeld de tekst in variablen kan zetten?? Bvd
je snapt wel dat iexplorer geen xml ondersteunt he?
dat heeft toch niets met de browser te maken of heb ik het verkeerd...

Site2 haalt van Site1 de xml op. (Site1 genereert deze zodra hij wordt aangevraagd, met de gegevens uit de db)

Site2 zet dit weer om naar variablen, waarna dus, normale html teksten, kunnen worden ge-echo't
Ow, ik dacht dat de XML wou presenteren. maar ik blijf bij mijn conclusie, rechtstreeks ophalen is gemakkelijker dan via via werken.
Daar ben ik het ook zeker met je over eens.
Maar het probleem is dus dat ik een cms wil, die voor meerdere websites gaat werken, en waarbij ik geen databasegegevens / mijn hele script hoef te verstrekken. Dus alleen met een simpele functie ( tekst($id); ) op te roepen, welke het vervolgens dus ophaalt van mijn site..
Dat je CMS werkt voor meerdere sites is toch niet erg? gewoon het ID meesturen van jou klant en deze koppelen aan de goede database verbinding en klaar is kees...
Dat betekent dus dat ik meerdere databases moet aanmaken?

Reageren