Graag wil ik tekst ophalen van een andere (eigen) server.
Hiervoor wil ik een zo kort mogelijke functie hebben.
Ik heb het nu gedaan met een include, dit werkt op zich wel, maar als je 18 keer een tekst moet ophalen, dus 18 keer de functie die include op roept, kost dit aardig wat laadtijd (lees: 30+ sec). Nou dacht ik eraan hem 1 keer te includen, dan alle pagina's van die user te loopen en in een array te zetten. En vervolgens uitlezen in de functie.. Nou merk ik alleen, dat als je een externe pagina include, je onder de include de variablen niet kan uitlezen???
Vanaf de site waar je hem include, kun je uiteraard niet aangeven WAT je wilt ophalen uit de database... Het is alleen de bedoeling dus dat hij kijkt wie er ophaalt, welke username dus, en dan moet hij alle teksten loopen, en in variablen zetten.
Procedure:
Site2 include een pagina van Site1, en geeft hierbij het wachtwoord in de url (wat is het probleem hiervan, dit ziet niemand?(@ ervoor zodat hij ook geen foutmelding geeft uiteraard) Daarna moet Site2 de variablen van die pagina uit kunnen lezen.
Procedure:
Site2 include een pagina van Site1, en geeft hierbij het wachtwoord in de url (wat is het probleem hiervan, dit ziet niemand?(@ ervoor zodat hij ook geen foutmelding geeft uiteraard) Daarna moet Site2 de variablen van die pagina uit kunnen lezen.
Heel fijn, ga ik op school eens kijken, kan iemand zo zien in de history wat mijn password is.
Niet handig dus!!
Maar het punt is dat het gewoon zichtbaar van de server naar een andere server reist en dus te sniffen is. (gewoon ff md5 en en klaar is kees)
Waarom wil je dit? Als je het doel even uitlegt misschien kunnen we een betere oplossing verzinnen welke minder tijd kost... (icm met caching en cronjobs)
Ja, dat klopt idd, dat md5, maar eerst is het probleem dus even dat hij nog helemaal niets doet..
Ik ben bezig met het maken van een CMS, die alleen vanaf mijn site dus bewerkt kan worden. De websites die ervan gebruik gaan maken, wil ik natuurlijk niet toegang geven tot mijn database.. Ook moet de tekst in realtime veranderen, zodat ze meteen de wijziging dus op hun eigen site zien..
@boris:
Bedankt voor je reactie, maar ik wil het dus met een zo kort mogelijke functie, die niet lang laad, en dus geen gegevens van mijn database nodig heeft.
Ik denk dat je niet met die includes moet werken maar gewoon zoals Boris al doet een verbinding maken met de DB server van de host waar je gegevens wil ophalen. Houdt er wel rekening mee! niet elke host ondersteunt externe toegang.