Ik heb een database aangemaakt met dingen die ik op bepaalde dagen wil doen ...
Ik heb een tabel aangemaakt met de onderverdelingen: "dag", "maand", "gebeurtenis", ...
Ik wil dit laten uitvoeren door een cronjob die 's nachts draaid en zo 's nachts een e-mail naar mij stuurd wat ik moet doen ...
Maar nu mijn vraag ...
Ik weet hoe ik de datum van vandaag moet oproepen ...
Met date(d) en date(m)
Maar hou kan ik ervoor zorgen dat ik deze data ook uit mijn database kan halen ?? want ik heb ook sommige dagen wanneer ik meer als 1 ding moet doen ... (En dus ook meer als 1 mail krijg)
Alvast bedankt,
Steven
ps. Iedere gebeurtenis komt het jaar erachter terug en heeft een eigen id ...
Een getal, met decimalen, sla je op als bv. 10234.35 (lijkt op 10.234,35 met nederlandse opmaak). Daar komt dus geen enkele komma in voor. Dat jij rekent met komma's mag je zelf weten, maar in de wiskunde rekent men met een punt voor de decimaal. De databases en programeertalen hebben dat overgenomen.
Dat jij rekent met komma's mag je zelf weten, maar in de wiskunde rekent men met een punt voor de decimaal. De databases en programeertalen hebben dat overgenomen.
Dat wij rekenen met een comma als decimaalgetal is normaal. Wij werken namelijk met het SI-stelsel, waardoor wij ook de kilo en de meter kennen.
Dat die lompe Engelsen en Amerikanen en aanhangsels dat niet doen en liever werken met miles, stones en een punt als decimaalteken en toevallig de programmeertalen en DB's dat hebben overgenomen is brute pech.