Ik gebruik op dit moment Macromedia Dreamweaver 8 om mijn site mee te bewerken.
Weten jullie nog andere die beter zijn/of even goed??

Bvd
Ik gebruik hier Notepad++

Echt fijn proggie :-) al veel andere geprobeert, maar ik ben tot nu toe het meest tevreden over deze.
Zend bijvoorbeeld.. je hebt een vakje van 2x2 cm voor je code, de rest is allemaal tools tools tools, debugger w/e...

Notepad++ Gewoon Notepad, met PHP Highlighter, auto indenting.. enz. :-) echt fijn!
DreamWeaver. Ik heb een supergroot scherm, dus geen last van de tools. Bovendien heeft hij een coder/designer stand. Het grootste voordeel van DreamWeaver boven Notepad is de code completion. Tik de eerste paar tekens in van een keyword en hij vult je aan. Werkt erg snel. Verder natuurlijk de code snippets, die je aan een sneltoets kunt koppelen. De ingebouwde FTP functie vind ik ook zeer handig.
DM en Eclipse.
Rapid PHP 2006 is ook een goede
Jan Koehoorn schreef op 12.11.2006 13:01
De ingebouwde FTP functie vind ik ook zeer handig.
Precies,...!

Op mijn werk gebruiken we ook DW8, mede vanwege die FTP-functie, maar ook vanwege het in- en uitchecken van een bestand, waardoor je niet zomaar elkaars gegevens overschrijft. Makkelijk als je met meerdere mensen aan een website werkt.

Elwin
aka schreef op 12.11.2006 12:52
PHP Designer 2007 ( - Professional ) is echt geweldig; kan veel script talen aan.

en je kan debugen, phpmanual intregeren en nog veel meer.

Ik gebruik de proffesional versie, maar er is ook een gratis versie.

Dat kon PHP Designer 2006 ook maar toen besloot die maker dat hij er ook wel geld aan kon verdienen en zette alles om in 2007. Verder zit er amper verschil in.
PHP Designer & Dreamweaver.
Hangt ervan af of ik zin heb om alles zelf te schrijven of ik m'n HTML gewoon door Dreamweaver wil laten schrijven ;-)
[edit]
Voor FTP gebruik ik trouwens FileZilla; dus niet ingebouwde in Dreamweaver & PHP Designer. FileZilla is ook licht proggie, dus lekker snel enzo ;-)
[/edit]
Crimson Editor - ik gebruik meestal ook de FTP functie ervan, is even wennen, maar werkt wel lekker snel:)
Jan Koehoorn schreef op 12.11.2006 13:01
DreamWeaver. Ik heb een supergroot scherm, dus geen last van de tools. Bovendien heeft hij een coder/designer stand. Het grootste voordeel van DreamWeaver boven Notepad is de code completion. Tik de eerste paar tekens in van een keyword en hij vult je aan. Werkt erg snel. Verder natuurlijk de code snippets, die je aan een sneltoets kunt koppelen. De ingebouwde FTP functie vind ik ook zeer handig.

dit is ook de rede waarom ik dreamweaver heb, alleen gebruik ik gewoon filezilla als ftp, werkt ook errug lekker

Reageren