Hallo,

Na een weekje gezellig downloaden (op cracksite;s) zit m'n computer een beetje vol met rotzooi. Bijvoorbeeld heb ik nu VirusBursters erop zitten. Lijkt een heel handig programma, want hij heeft allemaal registersleutels gevonden met shit erin. Maar wat moet ik doen? Moet ik 'm die sleutels laten legen? Of niet?

Dus: Watvoor spyware/trojan/virus/of-iets-anders -remove programma raden jullie aan?

Groeten,
Jonathan
Een MAC..

Of Ad-aware en SpyBot
trojan/virus : nod32
spyware: spyware docter
adware: adaware

even op google zoeken
of even bij www.phazeddl.com halen
Hitman Pro
Wel even virusscanners, surfright, en andere dingen uitschakkelen
Hitman Pro idd De nieuwe versie 2 Is echt handig...
Crack sites of andere sites die troep opleveren hoef je niet te bezoeken. Behalve dat het niet mag zijn er genoeg alternatieven zonder shit ;)

Maar als het toch echt te erg is, kan je prima Hitman Pro gebruiken.
Nog een tip:

1) installeer een legale versie van Windows XP
2) maak meteen een herstelpunt aan

;-)
Jan Koehoorn schreef op 12.11.2006 21:29
Nog een tip:

;-)

Of gebruik Vmware (als je die hebt).
Jan Koehoorn schreef op 12.11.2006 21:29
Nog een tip:

;-)

Nog beter, maak een Ghost van je schijf. Herstelpunten leveren ook aardig wat zooi op...
@PHP Newbie: Betaal jij de MAC? Thx voor Ad Aware, die SpyBot wil helaas niet.
@Jeroen: Thx! En wat vind ik op die website? Nog meer shit?
@Webmakerij: Ook thx!
@Robbert: Ook maar weer thx!
@Boaz: Wat zijn andere alternatieven (die geen geld kosten)?
@Jan Koehoorn: 1) Ik heb een legale Micros(ch)oft Windows XP Home Edition (van Compaq met een systeemherstel erbij). 2) Wat schiet je daarmee op als je computer al geïnfecteerd is?
@Raymond: Wat doet dat programma?
@Rafael: Gwat?

Ik heb nu erg veel er vanaf, ik twijfel of ik een herinstallatie zal doen. Want bij een herinstallatie worden ook alle dingen op de C: schrijf gewist, dus moet ik de hele zooi opnieuw installeren en instellen.
Dus: Wat raden jullie aan?
Nee, die betaal je zelf maar.

Wat raad ik aan?

Data backuppen, windows opnieuw instaleren, nieuwe data partitie aanmaken en mijn documenten en al die zooi naar die partitie laten linken. En dan ongeveer ieder half jaar je windows opnieuw instaleren met behoud van data op de F partitie.

Reageren