Hey,

Aangezien iedereen hier een andere webeditor gebruikt, zou ik wel eens willen weten welke nou écht de beste is.
Eerst had ik Microsoft Frontpage, daar heb ik heel simpel HTML meegeleerd.
Maar nu ik met PHP ben begonnen, is Dreamweaver MX 2004 toch veel beter. Maar wat vinden jullie nou het fijnste webeditorprogramma om mee te werken? :o

Djemo.
Dreamweaver 8. Het grote voordeel is de 'dropdowntjes' bij het typen. Wat ik wel een nadeel vind is de lange laadtijd van het programma.
Crimson Editor, lekker snel en makkelijk, ik gebruik nu ook geen FTP programma meer:)

Maar Dreamweaver lijkt mij wel weer wat makkelijker, alleen was dat volgens mij _vreselijk_ sloom...
De beste webeditor bestaat niet het is een mening van gebruiker...

Gebruik nu veel Crimson Editor ;)
Dreamweaver 8. Een heerlijke editor om mee in de code view te werken. Highlighting voor alle script talen, goede ondersteuning van html, css en php waarbij ik vooral heel blij ben met de auto-complete functie. Scheelt echt een hoop typwerk.

En niet te vergeten de mooie css ondersteuning, een apart css styles panel waarin heel veel mogelijkheden opgenomen zijn.

Tenslotte is ook de ingebouwde ftp functie erg handig. Het publiceren van een site/pagina gaat nu met een druk op de knop :-)
SciTe - PHP code
Amaya - HTML only
Dreamweaver - CSS
TotalCommander - Bestandsbeheer/FTP
Dreamweaver...
Maar dat langzaam laden valt bij mij hier echt mee hoor.
Zal eens kijken hoe snel die er over doet...
Zo'n 9 seconden...
Met iTunes, Limewire & Firefox met 3 tabbladen open.

[edit]
Ik gebruik trouwens ook PHPEditor 2007 Prof & FileZilla voor uppen :)[/edit]
Zend Studio Professional voor PHP, HTML, CSS en Javascript en Eclipse met allerlei plugins voor de rest van het ontwerpprosses.

Met Eclipse zou ik ook kunnen PHP-en, maar ik vind Zend lekkerder werken. Eclipse vind ik, behalve dan de PHP, veruit de meest professionele ontwikkelomgeving die er te krijgen is, ik heb nog nooit een ontwikkelomgeving gezien die daar aan kan tippen. Het is zo veel meer dan alleen een PHP-tool!

En nog gratis ook...
phpeditor 2007 professional
PHP Designer 2007 - Personal

Toen ik nog met alleen HTML werkte gebruikte ik Stones Webwriter.
ZDE, TextMate en Aptana (Eclipse based) voor Javascript.
En verder nog Navicat voor de DB (zowel lokaal als remote! Lang leve zonder phpMyAdmin!) en Transmit om het zaakje dat publiek toegankelijk is allemaal een beetje up to date te houden (oftewel: de ftp-client)

En niet te vergeten nano voor als we over een ssh verbinding werken >:)

Reageren