Hallo,
Ik ben Martin Splinter en al tijden aan het klooien met open source content managment systemen(oscms).
Dit is een beetje een tik/hobby.
In het proces van instaleren en verwijderen van alle oscms in de afgelopen maanden deed me geloven dat er geen SIMPELE multisite oscms was, waarin je op een makkelijke manier een extra site(je) kan laten draaien met eigen subdomein en die gebruik maakt van de zelfde installatie bestanden.
met de optie om de data in een nieuwe of reeds bestaande mysql database op te slaan.
Ik ben in de tijd een grote fan geworden van Mambo opensource maar ook daar mis ik de eenvoudige optie voor bovengenoemde sub-sites.
Ik heb een tijdje gespeeld met Nukehall van http://www.nukehall.org en dat was DE oplossing........
....
alleen heeft dat script (gebaseerd op phpnuke) een paar kleine foutjes
en ik kom er niet uit.
Irritante bug:
als je een nieuw subdomein maakt (wat erg goed gaat trouwens) dan schrijft php een nieuwe map en een paar bestanden met de rechten van (waarschijnlijk) user: nobody
Daar kan ik dus niets mee want ik heb geen root access tot de server en kan dan bijvoorbeeld de logo's niet meer overschrijfen.
En ook is het compleet onduidelijk hoe je een nieuwe module moet instaleren.
Support word er niet meer gegeven via de site en volgens mij gebeurt er helemaal niks meer.
Dat is een zonde want het idee is gewoon goed en zelfs voor newbies als ik te instaleren.
Ik heb gemerkt dat er meer mensen zijn die een multisite oscms zoeken en vraag daarom aan jullie!!
of jij of een van je kennisen misschien kan helpen of dit project voort zouden willen zetten.
Want volgens mij is het niet zo lastig als je een beetje php-programmeur bent.
Er is echt niks anders te vinden op internet.
Met vriendelijke groet Martin Splinter
[email protected]
1.845 views