Ik haal uit mijn database een filetype. Stel nu dat het een .doc bestand is dan gaat hij application/msword weergeven. Is er een scriptje zodat je zelf kan kiezen wat hij weergeeft. Dus dat hij bevoorbeeld Word bestand weergeeft?

Thx
Wat versta jij onder 'dat hij bevoorbeeld Word bestand weergeeft?' ? Een Word-icoontje? Zo ja, dan zul jij deze als image in jouw html-pagina moeten opnemen.
Een icoontje hoeft niet speciaal.

Maar als ik nu echo('$filetype') doe zegt ie application/msword en ik wil van die application/msword gewoon Wordt document maken.
Wat dacht je van een if/else? Of nog beter een array:
<?php
$aFiletypes = array('application/msword' => 'Word', 'ander_filetype' => 'XXX'); // andere waardes mag je zelf toevoegen

if(isset($filetype) && array_key_exists($filetype, $aFiletypes)){
echo $aFiletypes[$filetype];
}
else {
echo 'onbekend';
}
?>
Bedoelt ie niet gewoon header('Content-type: application/msword');
Nee, hij wil gewoon het MIME type omzetten naar normaal Nederlands, en dat is precies wat het scriptje van Frank doet.
Jep, dat is net wat ik zocht.
Bedankt!!
De output van mime_content_type is nog steeds zoiets als dit:

image/gif
text/plain

in je eerste post vroeg je juist naar een alternatieve tekst, dus niet het content type. Het lijkt me dus sterk dat die functie precies is wat je zocht.
in mijn echo staat
".$row['filesize']."

hoe verwerk ik dan het script van Frank daarin?
<?php
$aFiletypes = array('application/msword' => 'Word', 'ander_filetype' => 'XXX'); // andere waardes mag je zelf toevoegen

if(isset($filetype) && array_key_exists($row['filesize'], $aFiletypes)){
echo $aFiletypes[$filetype];
}
else {
echo 'onbekend';
}
?>

Reageren