Goedeavond allemaal tesamen,
Mijn vraag gaat over UML (Unified Modeling Language). Ik weet er nog zeer weinig vanaf, maar wel dat het duidelijkheid geeft aan wat je doet en waarom je iets doet.

Mijn vraag is, wat zijn goede programma's om UML mee te maken? Ik wil namelijk wat meer structuur in mijn scripten van PHP, en ik vroeg eens op het irc-kanaal hierzo, waarmee ik structuur kon aanbrengen, en kreeg de hint: Leer UML.

Mijn vragen zijn: Wat is een goed programma voor UML?
Is UML ook nuttig voor php-projecten? (denk van wel)
Gebruiken veel van jullie het om een project (PHP) mee te starten?
Wat gebruiken jullie anders om een project (PHP) gestructreerd te laten verlopen (of te starten).

Normaal bedacht ik iets ging het maken, en dacht dan kan dat er bij dan dat dan dat en dan dat, maar geen structuur, en dat wil ik aanbrengen in mijn PHP. Dus antwoorden?
Zim, wat is UML?
Voor Eclipse zijn er veel UML-plugins verkrijgbaar. Ga daar eens mee aan de slag.

Een andere optie is om eens op http://www.visual-paradigm.com/ te kijken naar Visual Paradigm for UML. De Community-versie is gratis te gebruiken, maar niet voor commerciele toepassingen.

UML heeft niet zo veel te maken met de taal waarin je de boel gaat ontwikkelen, je kunt dus ook PHP gaan gebruiken. De grootste voordelen zijn de structuur en het overzicht dat je krijgt van de gewenste applicatie.
Nou ik ga een wat neerknallen voor je ;)

Op school gaan we deze week beginnen met het leren van UML, niet diepgaand ofzo gewoon de beginselen (dat is altijd bij ons, diepgang moet je zelf creeren!) Wij gebruiken hiervoor gewoon Microsoft Visio 2003, welke we ook gebruiken voor datamodellen, stroomschema's enz.

Wat ik ervan heb begrepen (ik weet eigenlijk er nog nix van) is UML gewoon je programma schematisch weergeven. Naar mijn idee een erg goed iets. Zo kan je van te voren jou programma (website) uitdenken en zo alle valkuilen van te voren eruit filteren. Zo kan je zien dat sommige dingen nooit zullen werken en dat je sommige formulieren bijv maar 1 versie voor nodig heb. Hierdoor zal je een andere vorm van programmeren kunnen gebruiken. Dit zal dan resulteren in een code die beter te onderhouden is, duidelijk is en mogelijk ook minder regels bevat!

UML heeft dus duidelijk voordelen ;) leerse alvast, dan ga ik het ook proberen :D
Is er ook iets van een tutorial of voorbeeld? want ik nu gewoon lijntjes en wat blokjes met tekst.
daar hebben we onze vriend Google voor
dus.. het is een flowchart van je programma?
Sorry Hispka, ik bedoelde kan iemand een goede aanbevelen. Want vinden doe je wel, maar goede vinden is wat moeilijker.
Marien zou je daar mss een tutorial na je lessen over kunnen maken???
want dit lijkt me wel een goede manier om te werken
Ik zal het gaan proberen Koen :) Je hoort van mij

Ik snor gelijk even mijn boek op, ga ik gelijk beginnen aan zelfstudie :P
niek schreef op 22.11.2006 20:43
dus.. het is een flowchart van je programma?
Nee, absoluut niet.

Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Uml om een idee te krijgen van wat UML nu wel is.

Reageren