eay mensen.
Is het mogelijk om een form te maken met zo'n dropdown ding. Die en die vervolgens door te linken naar een script die de keuze die je hebt gemaakt bij dat dropdown ding door middel van Get_post of door middel van $_post binnen te halen in het script. En als je dan je keuze hebt gemaakt dat dan het dropdown ding weggaat ?
Alvast bedankt
Bjorn
Het kan aan mij liggen maar je verhaal is niet erg duidelijk. Misschien moet je het nog eens door lezen en kijken of je het (in beter Nederlands) kan verwoorden?
haha klopt.. sorry daarvoor..
ik wil een rating systeem maken. dat mensen kunnen KIEZEN tussen 1 t/m 10. Net zoals hierboven op het forum daar kan je kiezen tussen jump to php of jump to mysql enzo.
Dat wil ik dus eigenlijk en dat je het dan net zo kan verwerken als met een gewoon normaal html form bijvoorbeeld zoals ik hieronder even voor zal doen.
Het input gedeelte :
<form>
kies je leeftijd <textarea..blahblahblah name="leeftijd" action="verwerken.php>
</form>
en dan in het volgende script (verwerken.php)
$leeftijd=$_pos['leeftijd']
ik hoop dat je dat bekent voorkomt. Dat wil ik dus alleen dan niet met ene open textarea. maar dat mensen met een dropdown een keuze kunnen maken tussen 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
blanche dat is inderdaat wat ik bedoel. alleen dan nog een een variabel maken van de keuze die je hebt gemaakt. Dat zou helemaal geweldig zijn. Zou je dat a.u.b kunnen uitleggen hoe dat moet ?
Bij voorbaat dank
@bjorn: dat ligt voor de hand:
<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
{
$partij = $_POST['partij'];
}
?>
Normaal gesproken doe je dit niet, tenzij je wat veranderd aan de variabele $_POST['partij']. Stel bijvoorbeeld dat het een door de gebruiker ingevoerde waarde is die je in een database wilt zetten, dan wil je de functie mysql_real_escape_string() gebruiken. Dan zou je doen:
<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
{
$partij = mysql_real_escape_string($_POST['partij']);
}
?>
Maar als je niets aan de variabele verandert kun je gewoon de variabele $_POST['partij'] blijven gebruiken.
ps. @peter: wat bedoel je met 1 2 3 lijnig?
pps. Bedoel je soms het code veld? Dat doe je met de [ignore]
ik wil het inderdaat in eeen database gaan zetten.. alleen snap ik de mysql_real_escape_string niet dus ik doe het een beetje met een omweg door van de post een variabel te maken en die vervolgens te sturen naar de database.. Ik moet het ook niet te moeilijk doen anders gelooft mijn informatica leeraar mij niet meer dat ik het zelf gemaakt heb ;) :P
mysql_real_escape_string() moet je gebruiken als je door de gebruiker ingevulde gegevens naar de database wilt sturen. Deze functie zorgt ervoor dat alle speciale tekens waardoor je mysql query kan mislukken geëscaped worden. Dit voorkomt tevens de mogelijkheid tot sql injectie.
Maar dan kun je toch gewoon het tweede voorbeeldje gebruiken dat ik ga in mijn post van 20.36 uur? Je kunt dan gewoon de variabele $partij zonder problemen in je database zetten.