Hallo,

Ik ben de laatste tijd bezig geweest aan een database based xhtml, css en php site, waarop ik filmrecensies publiceer. Ik was al +/- een jaar bezig met een blog dat hetzelfde principe had, maar door overmatige downtime besloot ik zelf een site in elkaar te gaan knutselen. Dit bleek een wat lastigere opgave dan ik had gedacht, wat ertoe leidde dat ik het eerst niet voor elkaar kreeg, maar toen we bij de informatica lessen (5VWO) te horen kregen dat we een website moesten gaan maken, leek het me een goede gelegenheid om me er eens in te gaan verdiepen. Na veel geploeg door css en xhtml, een heleboel hulp van het forum hier met php en daarna nog flink wat van m'n eigen getweak, is dit het resultaat:

--> http://mc-online.info <--

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Ik zou een mogelijkheid maken om reacties te geven op reviews. Dit maakt de site meer aantrekkelijker, meer een community gevoel. Verder las ik op je site dat je ook wel wat reviews zou verwijderen... Dat moet je natuurlijk nooit doen he. Dat soort dingen gewoon laten staan, lekker aantrekkelijk en je heb gewoon genoeg reviews. Ik kijk ook wel eens films die oud zijn, ik zou het dan leuk vinden om er nog een mooie review over te lezen.
Misschien leuk als je op die random plaatjes in de header kan klikken. Als je dan een leuk plaatje ziet kun je er ene review over lezen ;-)
Marien schreef op 25.11.2006 00:06
Ik zou een mogelijkheid maken om reacties te geven op reviews. Dit maakt de site meer aantrekkelijker, meer een community gevoel.

Bedankt voor de tip, hier zat ik inderdaad ook al een tijdje mee in m'n hoofd, heb ook al een versie van m'n site ontwikkeld waar dat nagenoeg werkt. Maar toch ben ik er nog niet zeker van, ik zit steeds met het woordje SPAM in m'n hoofd. Maar ik zal t zeker een tijdje proberen.

Marien schreef op 25.11.2006 00:06
Verder las ik op je site dat je ook wel wat reviews zou verwijderen... Dat moet je natuurlijk nooit doen he. Dat soort dingen gewoon laten staan, lekker aantrekkelijk en je heb gewoon genoeg reviews. Ik kijk ook wel eens films die oud zijn, ik zou het dan leuk vinden om er nog een mooie review over te lezen.

Nee, ik zou ze ook niet verwijderen omdat het oude films zijn, meer als ik bijvoorbeeld de site helemaal heb volgepropt, zou ik de kwalitatief wat minder goede reviews verwijderen, maar dat is ook iets van later orde.
Vraag:

Hoe heb je dat mooie menu gemaakt? css?

Dat horizontaale gebeuren dus. :)

Groetjes, Robin.
Op de volgende manier (in CSS ja). Kostte me heel wat knutselen, hulp en voorbeelden maar het werkt inmiddels prima zoals je ziet.

#header {
	height:110px;
	background:url(../images/headers/rotate_headers.php) top repeat-x;
}

#header h1 {
	height:45px;
	font:250% Trebuchet MS;
	padding:30px 20px 10px 20px;
	color:#fff;
}

#nav {
	margin:0 0 0 0;
}

#nav li {
	list-style:none;
	display:inline;
	padding:6px 0;
}

#nav li a {
	padding:6px;
	color:#eee;
	text-decoration:none;
}

#nav li a:hover {
	background:#585858;
	color:#fff;
}

En vervolgens in je xhtml document

<div id="header">
	<h1><strong> ./index</strong></h1>
			<ul id="nav">
				<li><a href="index.php">Home</a></li>
				<li><a href="specreview.php">Reviews</a></li>
				<li><a href="etc. etc.php">Je begrijpt wel</a></li>
			</ul>

</div>
Mooie site alleen maak je DVD collectie is klikbaar
zorg ervoor dat als er matchende reviews en dvds uit je colletie zijn dat je dan een verwijzing maakt in je dvd collectie (goed voor de user interface en google :))

Reageren