Hallo,

Ik ben de laatste tijd bezig geweest aan een database based xhtml, css en php site, waarop ik filmrecensies publiceer. Ik was al +/- een jaar bezig met een blog dat hetzelfde principe had, maar door overmatige downtime besloot ik zelf een site in elkaar te gaan knutselen. Dit bleek een wat lastigere opgave dan ik had gedacht, wat ertoe leidde dat ik het eerst niet voor elkaar kreeg, maar toen we bij de informatica lessen (5VWO) te horen kregen dat we een website moesten gaan maken, leek het me een goede gelegenheid om me er eens in te gaan verdiepen. Na veel geploeg door css en xhtml, een heleboel hulp van het forum hier met php en daarna nog flink wat van m'n eigen getweak, is dit het resultaat:

--> http://mc-online.info <--

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Ik bekijk je site, en het zit volgens mij wel aardig goed in elkaar. Ik heb niet technisch gekeken maar gewoon inhoudelijk en de opzet. Erg leuke reviews een zekere toevoeging aan de website. De dvdcollectie spreekt me dan wat minder aan. Dit omdat jij het heeft en niet ik. Het zet me niet aan tot bijv het kijken van de films wat de reviews juist wel doen.

Om het probleem op te lossen van de plaatjes kan je achter elke plaatje gewoon een random query string zetten zoals bijv: plaatje.jpg?random=qeEjf93l Dit zorgt ervoor dat het niet meer uit de cache geladen word.
Marien schreef op 23.11.2006 00:08
Ik bekijk je site, en het zit volgens mij wel aardig goed in elkaar. Ik heb niet technisch gekeken maar gewoon inhoudelijk en de opzet. Erg leuke reviews een zekere toevoeging aan de website. De dvdcollectie spreekt me dan wat minder aan. Dit omdat jij het heeft en niet ik. Het zet me niet aan tot bijv het kijken van de films wat de reviews juist wel doen.

Idd, de dvd-collection is ook niet alleen iets voor de bezoekers, maar ook voor mezelf. Bedankt voor de complimenten.

Om het probleem op te lossen van de plaatjes kan je achter elke plaatje gewoon een random query string zetten zoals bijv: plaatje.jpg?random=qeEjf93l Dit zorgt ervoor dat het niet meer uit de cache geladen word.

Ik begrijp hier niet precies wat je bedoelt, mijn random header laad ik op de volgende manier:

<?php

// relative path to images, blank if in same dir
$folder = '';

// Extentions
$exts = 'jpg jpeg png gif';

// Initialize vars
$files = array(); $i = -1;
if ('' == $folder) $folder = './';

$handle = opendir($folder);
$exts = explode(' ', $exts);
while (false !== ($file = readdir($handle))) {
foreach($exts as $ext) { // check ext
if (preg_match('/\.'.$ext.'$/i', $file, $test)) {
$files[] = $file;
++$i;
}
}
}
closedir($handle);
mt_srand((double)microtime()*1000000);
$rand = mt_rand(0, $i);

header('Content-Type: text/html; charset=utf-8; image/png; image/jpeg');
header('Location: '.$folder.$files[$rand]);

?>

Ik kan hier dus nergens een random query string in zetten, of begrijp ik je nu verkeerd?

Alvast bedankt,

Mathijs
Mooie professionele site!

Alleen dit vind ik dan altijd een afknapper:

mathijsjorritsma@HOTMAIL.com
Bij het aanroepen op de pagina! Maar ik zie dat je het doet in je css... Hiervoor kan je dus een inline stylesheet gebruiken...

dus gewoon: <div id="header" style="background-image:random.php?random=slfakj1">

Zoiets dus...

Met php laat je de string van random= gewoon generen. Mag ook een getalletjes zijn: rand(1000,9999); en hoppa hij is veel meer random :)
Heb je in de gaten dat dit een blog layout is?

Verder ziet het er goed uit hoor.
@Marien:

<link href="css/global.css?1164297120" rel="stylesheet" type="text/css" />

Gewoon time() er voor, dan wordt er niet gecached.

Mooie site.
De linker kant met de secties "20 Last Added Reviews" en "Top Rated Movies" zou nog wel een mooi achtergrond kleurtje kunnen krijgen.
@martijn
o kan dat ook! Weer wat geleerd :)
Boris schreef op 23.11.2006 16:40
Mooie professionele site!

Alleen dit vind ik dan altijd een afknapper:

mathijsjorritsma@HOTMAIL.com

Bedankt, en tja, anders heb ik straks 3 e-mailadressen, wordt een beetje veel van 't goeie. Misschien heb je toch wel gelijk, zal er even over nadenken.

Leo schreef op 23.11.2006 16:46
Heb je in de gaten dat dit een blog layout is?

Verder ziet het er goed uit hoor.

Blog layout? Hoe bedoelu?

Martijn! schreef op 23.11.2006 16:54
@Marien:

<link href="css/global.css?1164297120" rel="stylesheet" type="text/css" />

Gewoon time() er voor, dan wordt er niet gecached.

Hmm. Dat werkt dus niet, hij blijft 'm bij mij cachen, firefox 2.0 probleempje misschien?

Martijn! schreef op 23.11.2006 16:54
Mooie site.
De linker kant met de secties "20 Last Added Reviews" en "Top Rated Movies" zou nog wel een mooi achtergrond kleurtje kunnen krijgen.

Zo beter? --> http://www.mc-online.info <--
Mooi ! Nu alleen je Engels nog wat bijschaven ;-) !
Ah, vind je? Doe het toch al heel aardig, zie het niemand in mijn 5 VWO klas mij nadoen eigenlijk. Maar als je suggesties hebt, altijd welkom :P

Reageren