Hallo allemaal,

Ik lees zo "$aantal = mysql_num_rows($results);" het aantal uit het database. Nu heb ik een extra kolom 'totaalnu' toegevoegd. Hier wordt bij elke nieuwe rij +1 bij opgeteld.

Nu wil ik dat bij een bepaald aantal, de telling weer opnieuw begint.
Dus in de kolom totaalnu, staat dadelijk 1 t/m 25 ofzo, en als je bij 25 bent, begint de volgende rij weer bij 1 te tellen?

Hoe kan ik dit nu zo aanpassen? Ik heb het al zo geprobeerd:
if($aantal >= "25"){ 
 $totaall = "1";
}else{
 $totaall = $row['totaalnu'] + "1";
}

Ik krijg hiermee wel 1tm/25, en daarna ook weer 1.
Maar daarna telt ie niet meer door, naar weer 25 en zo verder?
Nee k denk het niet..
PHP stuurt namelijk de data pas naar de browser als alles gedaan is. dus je kan nooit zien wat php doet...
En kan het ook niet, dat stel dat we bij de 300ste rij zitten in het database.
Dat er dan een update query komt bij, if( $row['dit'] == "300")){ hier dan de update query..
En dat dan update query de telling weer op 1 zet in de volgende rij?
Of 2de manier, dat er dan bijvoorbeeld -300 komt, en dat hij dan ook weer bij 1 begint?

Kan het niet op 1 van deze 2manieren? (dan is het misschien wel slim, om bij elke rij +1 in ander kolom mee te tellen? of niet?
Ik snap nou niet precies wat je wilt, je verhaal is erg onduidelijk. Maar wat Frank ook al zegt: de extra kolom met een tellertje in je database is overbodig en kan direct de prullenbak in. Als je bij elke 5e rij een bericht wilt geven kun je dat als volgt doen:

<?
$i = 0;
while($row = mysql_fetch_assoc($result)){
if($i%5 == 0){
echo 'Jij bent de gelukkige rij: '.$row['naam'];
}
else {
echo $row['naam'];
}
$i++;
}
?>

dat stel dat we bij de 300ste rij zitten in het database.
Zoals dus ook al eerder gezegd, kun je niet spreken van een 300ste rij in een database. Je zou alleen kunnen spreken over een 300ste rij in de resultaat-set van een query die je op je database hebt uitgevoerd.

Reageren