Nou de titel zegt het al, ik zoek een php 5 boek, ja er zijn er genoeg.
Maar ik weet wel al de basis van php 5 maar ben nog niet zo erg goed.
Dus weet iemand een goed php 5 boek voor gene die de basis al kennen maar de rest nog niet...
[quote='Robert schreef op 25.11.2006 17:28'][quote='Webmakerij schreef op 25.11.2006 17:27']Upgrading to PHP 5
Hij gaat niet van PHP 4 naar 5, hij kent de basis van PHP 5 (zoals hij zelf zegt, 'k heb het natuurlijk niet gecontroleerd :P), dus waarom dan dit boek?[/quote]
Omdat het boek maar één hoofdstuk wijt aan het upgrade. De rest gaat over het nieuwe van PHP 5 (met een vooruitblik naar PHP 6); Je leert hoe je moet werken met MySQLi (Dus niet met MySQL, dus je bent meteen klaar voor versie 6), SQLite, XML, DOM, SPL en SOAP.
Met een beetje basiskennis is het een erg goed boek waarbij je alles meteen bij de tijd leert.[/quote]
Hmm, kan een goede keus zijn dan, maar veel van de functies zijn hetzelfde in PHP 5 en straks PHP 6, misschien is beiden dan een goed idee, omdat het complete handboek wel echt uitgebreid is.
Ik zal zelf wel eens kijken naar het upgrade boek.
Ik lees nu van alles over php 6
moet ik me nu nog php5 gaan leren of nog heel even wachten op php 6?????
Zie ook mijn vorige post, het lijkt nog steeds veel op elkaar, ze gaan niet ineens alles helemaal omgooien, dus PHP 5 leren loont nog wel degelijk. Als je straks PHP 6 leert ben je wel in 1 keer klaar, maar PHP 6 wordt nog aan gewerkt, en de meeste servers zullen het niet ondersteunen, tot het qua stabiliteit allemaal goed werkt.
Ook zullen de 1e tijd PHP 5 en 6 dan gewoon naast elkaar draaien, en de PHP5 functies zullen ook in PHP 6 beschikbaar zijn.
Maar die hele ereg() functies weg, dat is wel een "domper"
:S
HOe moet je die dingen dan gaan checken???
Maar even ontopic :D
ALs je de basis kent van php (ook html!! dat ken ik wel!!!!) welk boek is dan het geschiktst
want in veel php boeken beginnen ze over hoe html in elkaar zit:S
[quote='Jason de Ridder schreef op 25.11.2006 17:29']PHP 5 superboek, P.E.R. FECT!
Maar in mijn ogen niet echt geschikt voor iemand die slechts de basis kent van PHP.[/quote]
tsja.. ik heb er veel van geleerd ook als zogenaamde begnner :)