Hallo Php-ers,

Ik wil graag een eigen server van mijn computer maken, ik weet dat het kan maar ik weet niet hoe het kan, want ik zit achter een router (in een netwerk dus). Ik heb er al verschillende toppics over gezien hier op phphulp.nl, en al vele tuts doorgelezen, maar het lukt maar niet.

Als ik de porten moet forworden gaat het al mis, want ik heb geen idee hoe je dat doet

Wie kan mij helpen

Bij voorbaad dank

groetjes

Freek--
Zoals koko zegt is idd het makkelijkste één port vanuit je router forwarden naar één port op één IP adres.

Gaat heel simpel: Zorg eerst dat je PC een vast IP adres heeft, bijvoorbeeld 192.168.1.20. Vervolgens open je je router configuratie en stel je port forwarding in: TCP/IP Poort 80 -> 192.168.1.20 Poort 80

Eventueel in je router nog opgeven dat 192.168.1.20 een vast IP adres is zodat de DHCP server hem niet per ongeluk aan een andere PC verbind.
Hallo weer Php-ers,

Ik heb de tut gedaan, het werkt lokaal prima, ik heb mijn poorten geforward, maar als ik mijn ip adres(link) intyp kom ik bij de instellingen van mijn router.

Wat doe ik fout, ik heb al van alles geprobeerd

Groetjes Freek
Ik kom er niet op, maar dat terzijde. Je router draait ook op port 80 (je opent immers de routerinstellingen via HTTP). Die zou automatisch een andere port moeten aannemen als jij port 80 forward naar je eigen computer, maar een goedkope router (Sweex bijvoorbeeld ;) ) heeft daar nog wel eens problemen mee.

Kan je ergens instellen op welke port je de routerinstellingen moet openen?
@Kasper:
Bedankt voor je snelle reactie anyway, het klopt dat je er niet op kan komen want daar heb je een wachtwoord voor nodig, anders kan iedereen alle poorten forwarden
Ik heb met het forwarden dit gedaan ik weet niet of dat is wat jij bedoelt.

Wat je daar doet, is alleen maar een vast ip-adres voor je computer instellen (alhoewel ik even snel heb gelezen). Dat is nodig zodat je router je computer iedere keer herkent; als DHCP je computer iedere keer een ander ip-adres zou geven, zou je webserver maar een enkele keer - afhankelijk van toeval - bereikbaar zijn.

Je moet port-forwarding natuurlijk ook nog aanzetten in je router, ik weet niet of jij dat ook gedaan hebt?

Verder kan ik je router in het geheel niet bereiken, ook niet indien een password wordt gevraagd, maar dat is opzich normaal. Remote management zal uitstaan.

Welke router gebruik je? Merk en type? Welk adres gebruik je om in te loggen op je router, 192.168.1.1? Je kan namelijk ook niet zomaar de instellingen overnemen die op de pagina staan die jij noemt.
Interne ip-adres 192.168.133
Sunetmast. 255.255.255.0
Standaard gateway: 192.168.1.254
DNS : 192.168.1.254

Externe ip-adres 82.171.19.55

Ik heb een .... van ZyXel (modelnummer: prestige650)daar komt het internet naar toe, dan komt de 'splitser' die is van Digitus of zo.

Ik dacht zelf dat mijn 'splitser' de router was maar als ik naar mijn ipadres ga kom ik bij de instellingen van de ZyXEL...

anyway ik heb screenshots waar kan ik ze plaatsen, heb zelf geen webruimte

Hoi,

Ik heb nog wel wat plaats... Moest je ze daar willen zetten, pm me maar :-) (misschien ook een tut schrijven??)
Freek schreef op 27.11.2006 20:01
Interne ip-adres 192.168.133
Sunetmast. 255.255.255.0
Standaard gateway: 192.168.1.254
DNS : 192.168.1.254

Externe ip-adres 82.171.19.55

Je hebt wel je eigen ip-gegevens gebruikt hoop ik.

Reageren