Gelukkig gaat voor de meeste het PHP-en samen met het Photoshoppen/ webdesignen, en daarnaast zijn er veel mensen die aan het surfen zijn, msn-en en misschien nog wel muziek kijken op diezelfde computer. Vaak draaien er meerdere programma's naast elkaar.
Ikzelf heb vaak ook Photoshop aan staan, een ftp progje, de XAMPP server, Dreamweaver voor PHP, Winamp, internet (phphulp meestal), MSN En verder nog wat "achtergrondzaken" als een virusscanner.
Om dit alles goed naast elkaar te kunnen draaien heb je best een redelijk pittig bakkie nodig.
Maar inderdaad, de duurste van de duurste computers zijn ook gemaakt om als echte server te fungeren, of voor de "gewone consument" zijn dat hardcore gamingcomputers. Tjah.. die koop je ook niet als "simpele php-er". (waarmee ik dus niets wil afdoen aan PHP-ers)
Ik heb dus precies hetzelfde met mijn nieuwe pc, alles is perfect nieuw behalve het beeldscherm. Als ik nu een First Person Shooter speel dan is de framerate per seconde nog maximaal 75. Dit is omdat mijn beeldscherm maximaal 75Hz heeft en dus niet de maximale vermogen kan halen. Heel zonder van alle dure spul, maar ben in december van plan een nieuwe beeldscherm te kopen...
@Arjan
Hangt ervan wat de online-shop voor aftersales geeft.
Kijk eens of sites als tweakers.net wat daar voor reviews over winkels en hun support word gegeven. Vaak kun je hier veel wijzer van worden!