Ik heb er de laatste tijd veel problemen mee...
Hoe kijg je dees virus ..??
ze sturen je een link (in een gesprek) met de volgende woordjes vooral bij "funny picture" en eindigt steeds op "index.php" .
Hij gaat onmiddellijk vragen naar "run" "save" "cancel" => liefts op cancel klikken krijg ik nog eens een link doorgestuurt zet ik deze met een kleine verandering hierbij!! (zodat je deze niet kijgt=> foutmeldingen!)
Wie heeft dit ook al voor gehad en hoe stop ik dit ??
?
Onbekende gebruiker
29-11-2006 21:55
Geen MSN gebruiken. Gebruik b.v. Miranda IM. Lekker basic
nee
totaal niet, het virus is in eerste instatie niet te verwijderen omdat er processen van het virus actief zijn. Je moet eerst deze processen afleggen voor een virusscanner het virus kan opsporen nadat je virusscan het virus gevonden heeft dien je nog een bestand of 4 te verwijderen in de map mijn document of op de c:\ schijf, ik weet het niet meer precies.
Dan heb je het virus verwijderd
Een gouden raad blijft voor iedere "newb" dat je nooit .pif's en .bat's opent...
Je moet gewoon niet zo dom zijn om op elke link te klikken of om alles te accepteren.. dan krijg je geen of minder virussen. Dat is de beste oplossing!
pif's kunnen op een of andere manier ook wat complexere instructies bevatten meen ik. Ik kreeg laatst ook zo'n bericht, maar mn virusscanner onderschepte deze direct. Een goede virusscanner bied dus uitkomst blijkt maar weer :)