Ik heb een laptop systeem waarbij ik laptops kan uitlenen en nu wil ik als je de status veranderd dat dit niet mogelijk is dmv een javascript alert.

Dit werkt echter niet. Ik wil dat als de status naar "uitgeleend" wordt veranderd hij eerst controleert of de desbetreffende laptop niet uitgeleend is. Ik krijg geen errors. maar ik kan wel de status naar uitgeleend veranderen wat niet de bedoeling is.

mijn code:

<?php

elseif($_POST['status'] == 3){

$query1= "SELECT

*

FROM

reserveringen

WHERE

NOW() >= begintijd

AND

NOW() <= eindtijd

AND

laptopid=".$_POST['laptop']."

AND

checken =3
";

$result1 = mysql_query($query1);

if(mysql_num_rows($result1) == 1){

echo "<script>alert('Uitlenen is niet mogelijk omdat laptop ".$_POST['laptop']." al is uitgeleend!')</script>";

}

?>

Edit: Status 3 is de status uitgeleend in mijn database.

WHERE

NOW() >= begintijd

AND

NOW() <= eindtijd

Gebruik eens een BETWEEN:

WHERE
  NOW() BETWEEN begintijd AND eindtijd

Verder moet je toch echt gaan controleren of de query wel is gelukt, je hebt de garantie dat deze altijd kan mislukken. Foutafhandeling is de basis van ieder goed systeem.
Dit geeft exact hetzelfde resultaat de query is gelukt.
SanThe schreef op 30.11.2006 14:35
Als ik zo even snel kijk lijkt het mij dat de update wordt uitgevoerd als er niet is gepost.
<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST")
{
if(empty($_POST['naam']) ||...............
{
}
// en een hele boel elsif()
}
else
{
UPDATE
}
?>

Nee er komt een java popup als 1 van de velden leeg is. Als dit niet het geval is gaat hij naar de volgende etc..

Dit werkt allemaal correct enkel het controleren op beschikbaarheid dus niet(status 3 = uitgeleend dus zou hij een error meoten geven bij submit. Zo niet update...)

Reageren