Als je een forum wil gaan installeren of een gastenbopek dan wordt je vaak gevraagd dat je eerst een tabel moet aanmaken in je database.
HOe moet ik deze Tabel dan aanmaken?
(in PHP Admin) MOet ik dan al die bijhorende php's daar in plakken of die op het server zetten?
Help A.U.B
Ik neem aan dat je niet lokaal draait maar bij een host? Dan kun je meestal met je script of in phpMyAdmin geen databases aanmaken. Je krijgt meestal wel een link van je host naar een adminpanel waarin dat wel kan.

Check ook even hoeveel databases je aan mag maken met je huidige abonnement.
#1142 - CREATE command denied to user 'Aynur'@'localhost' for table 'gastenboek'
jahik heb een host ik heb ook een admin paneel waar dat kan en dat is neem ik aan phpadmin.

maar die geeft steeds deze fout aan:

#1142 - CREATE command denied to user 'Aynur'@'localhost' for table 'gastenboek'
Aynur, ik denk dan toch dat zoals Jan zegt je een database buiten je phpmyadmin moet aanmaken. Ik moet dat bij awardspace ook. Daar kan zoiets ook niet via phpmyadmin.
YES het lukt , ik kan wel via PHP admin werken alleen watik fout gedaan had was dat ik binnen de database geen gebruiker had:S
Jah das niet zow handigg..

Alleen wat ik me nu afvraag is er staat succesvol uitgevoerd hoe moet ik nu verder gaan???
door op PHP creer te klikken?
Als het gelukt is heb je nu een lege database. In phpMyAdmin kun je tabellen toevoegen. Dat kan trouwens ook via een PHP script, maar voor een beginner is phpMyAdmin gemakkelijker.

Je kunt in je script connecten met je database met een script als dit:
<?php
ini_set ('display_errors', 1);
error_reporting (E_ALL);

$db_host = 'xxxxx';
$db_user = 'xxxxx';
$db_pass = 'xxxxx';
$db_name = 'xxxxx';

mysql_connect ($db_host, $db_user, $db_pass);
mysql_select_db ($db_name) or die ('Fout bij het selecteren van de database');
unset ($db_host, $db_user, $db_pass, $db_name);
?>
Wél even de goede waarden invullen voor je eigen situatie.
Jah ik zie nu 4 velden waarop id,naam,reactie en mail staat.
Waar moet ik connect script invoeren??
Hoe moetik deze script gebruiken????
Aynur, niet bumpen.

Het is duidelijk dat je echt nog geen idee hebt waar je moet beginnen. Tip: ga eens een beginnerstutorial lezen over MySQL en PHP. Verdiep je in de beginselen, steek er wat tijd in, zodat je weet wat er gebeurt.
jah je hebt zeer gelijk maar ,die handleidingen zijn niet erg duidelijk begrijp niet veel van:S

Reageren