ik ben bezig met een login-systeem op mijn website. nu wil ik gebruik gaan maken van een systeempje wat hier op de site staat (php/mysql inlog funcitie) Na veel geklooi heb ik het voormekaar dat de database goed functioneert. krijg ik de volgende melding:
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/derrudi.org/test/index.php:8) in /home/derrudi.org/test/index.php on line 88
Dit heeft met het cookie te maken toch? wat gaat er mis?
wat is het url adres van het script die je gebruikt??
die error houdt in ieder geval in, dat je een spatie, stukje tekst of html code (dus elk soort van output) boven je session_start(); of setcookie() hebt staan..
je moet er voor zorgen dat setcookie() of session_start() helemaal bovenaan je pagina staat.. er mag wel eerst een database connectie gemaakt worden etc. maar je moet er wel voor zorgen dat session_start() of setcookie() voor wat voor soort tekst ook komt.. of dit nu een spatie, html, tekst of javascript is maakt niet uit..
zie dat is allemaal wel goed, maar jij gebruikt dit script denk ik in je eigen layout en daardoor doet hij het niet goed.. jij hebt zelf denk ik een html pagina met html ofzo erin en daarna komt dit scriptje pas.. lees ff goed want leg het vlgns mij wel erg duidelijk uit zo :)
hmm... :$ k vat het nog niet helemaal. Hij moet pas die setcookie doen als er ingelogd wordt toch? In de tutorial staat duidelijk dat die code onderaan moet staan..
Hoe los ik dat op dan?