Ik heb nu Ubuntu gedownload en gebrand op een cd'tje zodat ik zelf ook linux kan installeren. Want van windows XP heb ik nu schoon genoeg van.
Maar voordat ik aan de installatie begin zijn er nog een aantal dingen die ik moet weten? Ikzelf heb trouwens ook helemaal geen ervaring met linux:(
Zo weet er iemand website's over linux handleidingen etc..?
Punten waarom ik linux wil installeren:
1: Het is gratis
2: Ik speel toch geen spellen ( 517 MHz computer gaat ook niet zo gemakkelijk. En het enigste spelletje wat ik speel kan je ook op linux installeren en spelen ( Ragnarok )
3: Het is weer eens wat anders en het lijkt me gewoon even mooi
4: Geen overbodige troep meer op de schijven ( hoop ik )
5: Als je iets met website's, servers etc.. wilt doen ben je beter af met linux
Verder weet ik ook dat ik op een linux computer ook gewoon kan msnen:) Met mendoza geloof ik en anders maak ikzelf wel wat met php ( dat heb al eens een klein beetje gedaan ).
Zo alle dingen die ik op windows heb heb ik ook op linux:) Maar op linux beter:)
Na als er iets op aan te merken is voorderest of nog een top heb zeg het dan a.u.b!:D
BTW: Branden was niet helemaal goed gegaan ( windows ) dus dat doe ik zo nog even overnieuw:)
En ik edit veel op deze reactie van mij, zo lees dit regelmatig door. Zo blijft dit topic lekker schoon.:)
Dankjewel alvast,
GR. mebus
@mark: Oké dan weet ik dat:) Maar wat is het verschil tussen kubuntu en ubuntu dan? Of is dat verschil niet zo groot?
@ponzi: Mooi gezegtXD Maar zo als ik kan zien ken ik gewoon documenten maken met openoffice:) Zal wel gratus zijn:) ( kijk de kracht van linux
Maar dan weet ik dat het makkelijk te installeren te is:)
@wes: Altijd kort en krachtig, maar debian op een 517 MHz computer werkt niet altijd zo lkkr...
@willem-jan: Oké dan weet ik het wel:) Wat GNOME is en KDE weet wel ong.
@willem-jan: XD na ik gaat nu beginnen:) Jullie horen na afloop wel hoe het gegaan is:)
36 views