Hallo PHP-hulpers,

Ik had een vraagje aan jullie.
Willen jullie meer leren over actionscript (flash) aangezien ik hier regelmatig wat van dat soort vragen langs zie komen.
Zo ja dan zal ik een tutorial schrijven... ;)

Laat het even weten.
Gr.
Jason
Doen! actionscript kan ook in samenwerking met PHP, dat zou ik wel eens beter willen weten

@frank, tel nog es tot 10
ik vind het best..

we krijgen ook dingen met bijv. JavaScript.. dus waarom geen ActionScript?? :P
Voor diegene die vind dat Flash niets te maken heeft met php mag ook het volgende noteren:

Geen: Javascript, AJAX, XHTML, HTML of css.

Dit staat net zover van php af als Flash, Flash is een veelgebruikt iets en kan zoals wes al zei ook i.v.m. PHP.
En van Flash staat het ActionScript deel net zo dicht bij PHP als Javascript en zijn XMLHTTPRequest (wat ActionScript uiteraard ook te beiden heeft)

En als op dat deel gefocust wordt, het praten met de server via ActionScript, zie ik geen reden om het hier niet te verwelkomen.
Prima idee! Als iemand een receptenrubriek wil beginnen sta ik daar ook voor open hoor.
Leo schreef op 07.12.2006 17:44
Voor diegene die vind dat Flash niets te maken heeft met php mag ook het volgende noteren:

Geen: Javascript, AJAX, XHTML, HTML of css.

Dit staat net zover van php af als Flash, Flash is een veelgebruikt iets en kan zoals wes al zei ook i.v.m. PHP.

Ik denk dat hier meer gebruik wordt gemaakt van javascript dan van Flash.
Daar gaat het toch niet om... Dit is een PHP website. Dus vind ik dat een combinatie van bijvoorbeeld Javascript(waar AJAX onder valt, AJAX is een techniek geen taal)of HTML wel mag, maar alleen Javascript of Actionscript niet.

[edit]@Jason, je bedoeling vind ik heel goed.[/edit]
PHP Newbie schreef op 07.12.2006 20:10
Ik denk dat hier meer gebruik wordt gemaakt van javascript dan van Flash.

Fout, het grootste deel van de bestaande site's gebruik bijna geen of helemaal geen javascript. In tegendeel tot flash die meestal de advertenties verzorgt.
Arend schreef op 07.12.2006 19:32
Prima idee! Als iemand een receptenrubriek wil beginnen sta ik daar ook voor open hoor.

Nou... ik moet zeggen, Jelmer, Willem-Jan en ik zouden dat graag doen!

Reageren