hallo,

ik moet voor een klant een contract opstellen,
maar ik heb eigenlijk geen idee waar ik op moet letten, en, hoe ik moet beginnen.

alle hulp zou fijn zijn!:D

huib
Verwijzingen zoeken naar google verwijderd. (+ offtopic reacties)

Jonathan. Op die link die je gaf zat geen enkel contract te vinden die relevant is. Als je zo graag iets wilt zeggen zeg dan wat nuttigs of zeg niets.

@huib. Voor een webhosting contract gewoon op de website kijken van webhosters en hun AV "lenen"
huib keemink schreef op 07.12.2006 21:16
hallo,

ik moet voor een klant een contract opstellen,
maar ik heb eigenlijk geen idee waar ik op moet letten, en, hoe ik moet beginnen.

alle hulp zou fijn zijn!:D

huib

Waar is het contract voor?
in ieder geval:

- een omschrijving van het geleverde werk.
- duidelijk afkaderen wat je wel en niet doet (zodat hier achteraf geen ruzie over kan ontstaan).
- het tijdsbestek waarin het gerealiseerd moet worden
- afspraken m.b.t. 'nazorg'.

- als er de mogelijkheid is kun je het project ook in fasen knippen (onderzoeksfase en realisatiefase), en aan elke fase een bepaalde tijd (prijs) te koppelen.

Bl;ijkt dat in de onderzoeksfase er toch meer functionaliteit gevraagd wordt dan in eerste instantie het geval is, dan kun je van te voren dit sneller bijstellen (in de klant zijn nadeel)?

Hoe transparanter jij te werk gaat met het vaststellen en uitwerken van de te realiseren functionalteit, hoe schappelijker de tegenpartij kan zijn wanneer het toch meer tijd (geld) gaat kosten?

Bedenk vooraf of je jouw naam (b.v. Geproduceerd door: ...) er bij wil hebben en zo ja geef dit duidelijk aan.
harstikke bedankt! dit is precies wat ik nodg heb, ik hda wel redelijk veel informatie gevonden, maar het meeste was redelijk "ver weg", huurcontracten etc.

nogmaals bedankt!

huib
ja, maar zon grote klant is het niet;)

wou gewoon weten op welke dingen ik moest letten, in de website branche, met het opstellen van contracten.
want als ik iets vergeet, kan daar redelijk wat narigheid van komen;)

nogmaals bedankt!

@eris: av heb ik al gekregen, dat zit wel snor, maar daar staat nog niet alles in natuurlijk..
Zorg ervoor dat je de scope van je project goed op papier zet, dat is waar je op gewezen kan worden en waarop jij kan wijzen.
Vraag de Kamer Van Koophandel, die hebben ervaring met dit soort zaken.

Hou vooral de aansprakelijkheid in de gaten!

Reageren