Ik vraag me af of dat kan. Je provider gaat dan toch zeker op zoek naar de server op het domein 'www.sub.site.nl'? Die kan die dan niet vinden (behalve natuurlijk als iemand die heeft geregistreerd).
Nee, je moet het met DNS records doen.
Ik heb zelf Direct Admin voor mijn site.
Daar heb je zoiets:
DNS management -> pagina met al je subdomeinen -> onderaan staan toevoeg-lijstjes -> kies het lijstje met 'A' ertussen -> typ links het subdomein, dus bijv. www.subdomein (en dan niet .jouwdomein.nl erachter!!!!) aan de andere kant van A typ je het IP van je site in, en dat is alles!
Er word hier een hoop lul koek geuit in dit topic. Stel dat het dub.site.nl bestaat dan kan je makkelijk de oplossing doen van Edwin. Dat moet dan in de map van je subdomein staan.
Als het subdomein niet bestaat en hij moet doorverwezen worden naar een bestaande kan je dat ook doen. Ik weet niet precies hoe dit werkt maar je kunt het gedrag van de server wijzigen als een niet bestaand subdomein word aangeroepen.
Ik zal even de situatie uitleggen. Het is op mijn webhosting.
Alle mappen die ik in de root van mijn site aanmaak worden subdomeinen.
Maak er een map aan "subdomein_1". Dan is die map bereikbaar via subdomein_1.site.nl.
Zoja, dan heb je bij DNS management een paar dingen staan. Je ziet hier dan ook
jouw_subdomein tussen staan. Voeg een nieuwe toe (A) en geef die de waarde www.jouw_subdomein. En dan nog eens proberen