hierbij is name de variabele naam en value de inhoud. Dat is bij elke <input> zo dus bij een tekst vak is de getype inhoud de value. Je controleert gewoon zo:
Nu krijg ik de melding fout opgetreden bij het uitvoeren van de query, maar hij komt dus in ieder geval al voorbij de submit. Ik denk nu dat de fout in mijn database zit, alleen deze kan ik vooralsnog niet vinden.
Mocht iemand nog een fout in de code vinden, dan hoor ik het graag.
function open_db()
{
global $mysql_connection;
global $cfg;
$mysql_connection = mysql_connect($cfg["db"]["host"], $cfg["db"]["user"], $cfg["db"]["pass"]) or die ("Could not open connection to the MySQL Database...");
mysql_select_db($cfg["db"]["name"], $mysql_connection);
}
?>
<?
$query = "Select voornaam, password From gebruikers Where voornaam=' ".$_POST7["voornaam"]." '
AND password=' ".$_POST["password"]." ' ";
$result = mysql_query($query) or die ("Fout opgetreden met uitvoeren query");
?>
--> $_POST7["voornaam"]
maak daar even $_POST["voornaam"] van.
En nu wil ik niet vervelend doen maar die fout heb ik je al eens aangewezen in een andere thread van je.
function open_db()
{
global $mysql_connection;
global $cfg;
$mysql_connection = mysql_connect($cfg["db"]["host"], $cfg["db"]["user"], $cfg["db"]["pass"]) or die ("Could not open connection to the MySQL Database...");
mysql_select_db($cfg["db"]["name"], $mysql_connection);
}
open_db()
?>
Zo moet je een connectie krijgen. Volgens mij had je geen connectie met je database ;) als je deze code in je connect.php zet dan moet je verbinding met je db in orde zijn ;) wel de goede waarden invullen dan maar dat snap je zelf ook wel