Hallo mensen,

Ik ben nu bezig met een delete script waarbij je eerste een overzicht krijgt van alle records in je tabel. Daarachter staat automatisch een link met verwijder.

Probleem : ik krijg die link niet goed dat er ook daadwerkelijk gedelete word.

2e vraag, heb het nu zo dat de laatste 15 records getoond worden, als er eenmaal meer in staan dan 15, hoe kan ik dan zorgen dat de volgende records getoond worden dmv een volgende pagina bijvoorbeeld ?

Hierbij overigens de code die ik nu heb :

<?php
		include("../../incs/connect.php");

?>
<?php
$sqlout = "SELECT * FROM vangaart_nieuws ORDER BY id DESC Limit 15"; //nieuwste record bovenaan
$query_naam = mysql_query($sqlout) or die(mysql_error());

if ($_GET['id'] && is_numeric($_GET['id'])){
  $query= "DELETE FROM vangaart_nieuws WHERE id = '".$_GET['id']."'";   
  mysql_query($query) or die(mysql_error()); 
}

echo "<b>Overzicht Berichten</b>";

echo "<table width=\"100%\" border=\"0\" cellspacing=\"2\" cellpadding=\"2\">\n";

echo "\n<tr bgcolor=\"#666666\">
\n<td>id</td>
\n<td>datum</td>
\n<td>titel</td>
\n<td>record verwijderen?</td>
\n</tr>";

while($rij=mysql_fetch_array($query_naam)) {
  if ($kleur == "#666666"){
    $kleur = "#999999";
  }else{
    $kleur = "#999999";
  }  
  echo "<tr bgcolor=\"" . $kleur . "\">
  \n<td>" . $rij['id'] . "</td>
  \n<td>" . $rij['datum'] . "</td>
  \n<td>" . $rij['titel'] . "</td>
  \n<td>" . "<a href=\"../nieuws/index.php?id=" . $rij['id'] . "\">Verwijderen?</a>" . "</td>
";
}
echo "</table>\n";

?> 
Sorry jan, wat betreft mysql_affected_rows om heel eerlijk te zijn kreeg ik niks terug. :-s

Ging er vanuit dat het dan goed was... krijg het idee van niet nu ..

Maar om terug te komen op je vragen.

Ik heb inderdaad ook nog gekeken met phpmyadmin maar er wordt niets gedelete. Snap ook echt niet wat het nu moet zijn, mijn kennis is nu ook niet zo heel erg geweldig.
Ok ik ben wat verder. Inmiddels werkt het verwijderen als de link verwijst naar de pagina zelf..

\n<td>" . "<a href=\"pages/verwijderen.php?id=" . $rij['id'] . "\">Verwijderen?</a>" . "</td>

Logisch natuurlijk, maar goed. :-)

Punt nu is, ik wil dat als je op verwijderen klikt hij vervolgens wordt doorverwezen naar :

index.php?page=home

Want nu is het zo dat hij de pagina ( verwijderen ) zelf weer geeft buiten mijn layout om en als ik op refresh klik dan is de tabel ook wel bijgewerkt.
Vandaar dat ik het graag wil door laten verwijzen.

Hoop dat het allemaal nog een beetje logisch klinkt...
Edit : Probleem opgelost. door middel van de link te maken als index.php?page=verwijderen&id==" . $rij['id'] . "

Verder kon ik geen refresh functie vinden en heb dat als volgt opgelost dat als men een record verwijderd heeft daarna op een link moet klikken dat de pagina verwijderen opnieuw word opgeroepen.

Nu is mijn laatste vraag in dit topic, hoe kan ik het in deze code voor elkaar krijgen dat het script maximaal 10 berichten toont en dan onder aan de pagina links plaatst voor volgende en vorige met o.a. keuze opties van 5 pagina's ?

*hoop dat dit niet geldt als bumpen. Gezien het een nieuwe vraag is.

Reageren