Ik zou graag beginnen met php . maar wat moet ik nu juist downloaden daarvoor?
En is er voor een script ook steeds een basis buiten de <?php en de ?>
???
mvg wouter
khoop dat er nu meer postjes waren dan mijn post over uitvallende submenu
want daar heb ik geen reactie opgehad !! maar mag nu wel daarop bumpen 24 hours ago :)
Voor _een_ script is geen andere basis dan de openings en sluitingstags van PHP. Waarom? Elk script zal je anders gebruiken en moet dus een 'andere basis' hebben.
Hoe kan je beginnen met PHP?
- volg een tutorial en kijk wat er gebeurt, bouw het na
- download een simpel script (bijv. een gastenboek) en bekijk de code. Zoek op wat de verschillende functies doen en probeer het aan te passen of uit te breiden.
Wat moet je downloaden?
In principe hoef je niets te downloaden. PHP schrijven gaat in notepad. Alleen het is makkelijker in een editor die kleuren aan bepaalde codes toekent en die standaard regelmummers heeft.
Er staan op deze pagina een aantal goede editors.
Verder moet je de beschikking hebben over een server om de code op te testen. Die kan je huren of zelf maken. In dat geval kan je eens een kijkje nemen op Google. Daar moet je dan zoeken naar XAMP (XAMP staat voor: X -> besturingssysteem, A -> Apache, de webserver, M -> MySQl, de DB-server, P -> PHP).
en hoe kan ik beginnen met arrays enzo... want ik snap er geen kl van
Je moet niet gelijk alles willen weten. Probeer eerst maar eens iets simpels. Zoals bijvoorbeeld het ophalen van $_GET- of $_POST-variabelen en probeer deze door een of andere berekening te halen.
En verder inderdaad Google en PHP.net tussen je favorieten zetten.
<?php
$getal=2;
$getal=3;
$totaal=$getal+$getal;
echo "het getal is $totaal";
?>
als ik dit online zet krijg ik gewoon wit scherm
Ik verwijs de variable toch goed want ben newbie in deze zaak ben nog aan het leren op essetee
en, de hamvraag, heb je het bestand wel opgeslagen als iets.php?
en, de kaasvraag, ondersteunt je server wel PHP?
(nu nog brood en een tosti-ijzer...)
?
Onbekende gebruiker
16-12-2006 19:24
Zal ik eens even het brood-vraag leveren,
Als jij er niet uitkomt met online tutorials, is het dan niet slimmer om gewoon eens een boekwinkel binnen te lopen en eens wat boeken over PHP in te kijken, ik kan zelf echt geen geheel leren van internet, kleine specifieke dingen gaat nog wel, maar iets als een hele programmeeer taal lukt mij echt niet online.