Ik heb dit script (werkt met sessies):
<?
include("connect.php");

$table = "users";
$nextpage = "..\home.php";

if (!$_SESSION[id] && !$_SESSION[username])
{

if ($_POST["username"] && $_POST["pass"] && $_POST[submit])
{

$sql_db = "SELECT id, username, pass, email FROM $table WHERE username = '$_POST[username]' AND pass = '$_POST[pass]'";
$res_db = mysql_query($sql_db);

if (mysql_num_rows($res_db) >= 1)
{

$row = mysql_fetch_array($res_db);

$_SESSION['id'] = $row[id];
$_SESSION['username'] = $row[username];

echo "<center>Logged in as:<br>";
echo "$_SESSION[username]</center>";
echo "<br><br><center><a href=\"$PHP_SELF?action=logoff\">Log off?</a></center>";
}
else
{
echo "<center>Login failed!<p>";

echo "<a href=\"$PHP_SELF\">Try again</a>.</center>";
}
}
elseif ($_POST[submit])
{
echo "<center>Login failed!<p>";

echo "<a href=\"$PHP_SELF\">Try again</a>.</center>";
}
else
{
echo "<center><form method=POST action=$PHP_SELF>";

echo "Username:<br>";
echo "<input type=text name=username size=13><br>";

echo "Pass:<br>";
echo "<input type=password name=pass size=13><br>";

echo "<input type=submit name=submit value=Login class=buttons>";
echo "<br><br><center><a href=\"reg.php\">New member!</a></center>";

echo "</form>";
}
}
elseif ($_GET['action'] == "logoff")
{
session_unset($_SESSION['id'], $_SESSION['username']);

echo "<center>Logged off!<p>";
echo "<a href=\"$PHP_SELF\">continue...</a></center>";
}
else
{
echo "<center>Logged in as:<br>";
echo "$_SESSION[username]</center>";
echo "<br><br><center><a href=\"$PHP_SELF?action=logoff\">Log off?</a></center>";
}

?>
Maar nou is het de bedoeling om de sessie te vervangen door cookies omdat lycos dat niet goed ondersteund. Als ik ingelogd van index naar news ga ben ik weer uitgelogt terwijl op mn eigen server dit niet zo is :(. Het probleem is dat de COOKIES bovenaan moeten... maar hoe? Ik kan toch geen cookies setten met info die nog gehaald moet worden?
Nice :P btw hebben jou servers namen?
My Specs
Hardware
Case: Merkloos :P
Moederbord: Asus A7N8X 400 Megs FSB
Processor: AMD Athlon XP 2600+
Cooler: Coolermaster
Geheugen: 2x 256 Megs DDR cas2 dualchannel
Storage: Hitachi 120 gieg 8 mb cache + maxtor 40 gieg
Netwerk: onboard 10/100 Mbit
Video: Hercules Radeon 9800 Pro 128 mb
Cd-rom: 40 Speed
Floppy: Merk :S
Hmm.. alles heeft bij mij namen... De sever eindigen daarbij op iX... :D Een greep uit de computers die hier in huis zijn (geweest):
Axis (enige server zonder iX)
FiNiX
FiXNiX
DomiNiX
DomiNiX2
XiNiX
Devil's Choise
Blue Thunder
Dreamer's Delight
Big Daddy
Ibiza
Meddle
Paradise
Dolphin

Doe ik voor het netwerk... vergemakkelijkt de herkenbaarheid...

Elwin
Goed idee :D

Maar nou is het de bedoeling om de sessie te vervangen door cookies omdat lycos dat niet goed ondersteund. Als ik ingelogd van index naar news ga ben ik weer uitgelogt terwijl op mn eigen server dit niet zo is :(. Het probleem is dat de COOKIES bovenaan moeten... maar hoe? Ik kan toch geen cookies setten met info die nog gehaald moet worden?

Ik moet het hier met elwin eens zijn, en je moet je handleiding-tour maar eens naar de handleiding van apache verzetten. Denk je dat lycos voor elk account een eigen webserver draait? ;). Lycos is ruk. Dus zoek een paar rotcenten en koop een kleine webbak of een fatsoenlijk webaccount.

Grtz,

Adje
ey kikker
hoe snel internet heb jij?
Hmm.. momenteel doe ik het met een 1024/512 ADSL van Demon (BBned).. maar ik zit al een goeie 5 maanden te wachten op de beloofde upgrade naar 2/1 Mbit...

Elwin
ik heb de 512/256 van demon(ook BBned) maar ik wil ook graag een web-servertje opzetten mar is dit te sloom?
uhm... ff wat anders... die cookies, ik vind het zelf ook wel handig(heb ook lycos, binnenkort apache webserver) maar tot die tijd zal ik het met die ****** lycos moeten doen... sessions werken bij lycos idd niet... iemand een oplossing voor zijn (mijn) probleem???
Bij mij werken ze wonder boven wonder nu weer wel :S
Harm:
ik heb de 512/256 van demon(ook BBned) maar ik wil ook graag een web-servertje opzetten mar is dit te sloom?

Wat is te sloom? Dit hangt natuurlijk van veel factoren af... Als je tig hits per seconde gaat krijgen is het inderdaad aardig sloom. Voor gewoon een testbak en een website over je hobby is het meer dan zat. Maar krijg jij dan geen geen upgrade, of heb je het pas van na/in oktober 2003?

Mitch:
Bij mij werken ze wonder boven wonder nu weer wel :S

Nog een reden te meer dat het gewoon vrij slecht is (netjes gezegd.. :D).

Elwin

Reageren