Ik zet dus mijn webserver op poort 80 en er kan niemand connecten. Ik heb geen router of firewalls, geen antivirus, niets ! Nu dacht ik dat het aan de webserver licht maar op een andere poort gaat het. Nu heb ik getest met een van die progjes die bij een webserver zat en de poort 80 is vrij.
Iemand een iedee ?
Heb je Apache?

Waarschijnlijk heb je dan zo iets in je httpd.conf staan:

Order Deny,Allow
    Deny from all
    Allow from 127.0.0.1

Dit staat dan tussen <Directory ... > en </Directory>.

Maak hier bijvoorbeeld van:

Order Allow,Deny
  Allow from all
Uit je post kan ik niet precies opmaken wat er nu mis gaat.
Maar een bekend probleem, is dat met installeren van Apache je een error krijgt dat poort 80 bezet is als Skype aan staat.
In de opties van Skype kan je uitzetten dat hij poort 80 en 443 gebruikt.

Als je dat niet bedoelt omschrijf dan je probleem iets uitgebreider.
Kunnen andere mensen niet connecten? Of krijgen ze een document not found, of een not allowed.
ik gebruik geen skype en apache in XAMP
Sommige providers blocken poortverkeer onder de 1024. Probeer eens een hoger poortnummer in te stellen.
Je kan niet zomaar een eigen .nl hosten, hiervoor zijn twee ns servers nodig op 2 verschillende IP's. Je komt dus automatisch in zee met een ander bedrijf deze verzorgen dan ook meestal meteen een eventuele portforwarding.

Maar heb je het wel werkend binnen je netwerk (dus op 192.168 of 10.0 niveau)?

Anders nog even je router forwarden
ok, ik ga dus op poort 8767 blijven en dan een domein nemen.
bedankt
MSN zit ook nogal is op poort 80
@stijn: de officiele alternatieve pport van poort 80 is namelijk 8080, gelieve die dan ook te gebruiken
Wat een balle-providers zeg... zelfs chello blockte in die tijd niet mijn poorten. En als ik een provider wat services betreft slecht vond...

Elwin

Reageren