textarea, select, input.border {
font-family: MS Sans Serif;
font-size: 10pt;
background: white;
border: 1px solid #C0C0C0;
}
En dan bij je inputs type text:
Ja, daar dacht ik ook aan, maar ik heb ongeveer 10 checkboxjes/radiobuttons op m'n hele site (iets van 4 pag's met checkboxjes/radiobuttons) en de rest is zonder.
En om dan bij alle pagina's dit te veranderen...
Maar als ik dit nou alleen gebruik bij de sites waar het nodig is....
@ Jan:
Vroeger slechte ervaringen mee gehad + je kan 't uitzetten (maar dat is nu geen reden doordat je dan alleen maar een iets minder mooiere website krijgt)
Ik hoor ook veel mensen:
1) vroeger slechte ervaringen mee gehad
Ik neem aan dat je dus ook niet meer achter de vrouwen aan gaat?
2) je kan 't uitzetten
Inderdaad. Je kunt CSS en images ook uitzetten. JavaScript gebruik je dus niet voor beveiliging en dergelijke. Maar voor een probleem als dit is het prima geschikt.
3) Ik hoor ook veel mensen: "Zo min mogelijk JavaScript op je site doen!"
Waarom? JavaScript is een prachtige taal die het voordeel heeft dat hij client-side uitgevoerd wordt waardoor een page-reload niet nodig is. Bij deze reden zit geen onderbouwing.
1) vroeger slechte ervaringen mee gehad
Ik neem aan dat je dus ook niet meer achter de vrouwen aan gaat?
2) je kan 't uitzetten
Inderdaad. Je kunt CSS en images ook uitzetten. JavaScript gebruik je dus niet voor beveiliging en dergelijke. Maar voor een probleem als dit is het prima geschikt.
3) Ik hoor ook veel mensen: "Zo min mogelijk JavaScript op je site doen!"
Waarom? JavaScript is een prachtige taal die het voordeel heeft dat hij client-side uitgevoerd wordt waardoor een page-reload niet nodig is. Bij deze reden zit geen onderbouwing.
1). 't Ging vroeger al mis, maar een tijdje geleden (maand o.i.d.) dacht ik ook weer eens zoals punt 3 (wat wel zo is) dus ik dacht: Ik ga een cursus (online) volgen.
Ik zoek een online cursus op, lees 't goed, probeer 't te begrijpen (lukte wel aardig) probeer een paar voorbeelden... waarvan geen een het deed... (behalve de alert en de document.write)
gewoon letterlijk gekopieerd! Ja, dan ga ik toch denken dat het óf alleen voor IE is (op m'n site word aangeraden FF te nemen, dus dat is niet handig) óf dat Javascript/die cursus verouderd.
Ik probeerde ook een AJAX-Cursus te vinden, maar daarvan kon ik er niet een vinden.
2). Dat weet ik, daarom zei ik dat dat bij deze niet van toepassing is.
3). Ja, dat non-pagereload is zeker handig! Je hebt helemaal gelijk.
Voor wat betreft punt 1: dan heb je inderdaad een slechte cursus gevolgd. JavaScript is niet moeilijk te leren. Je hoeft maar een paar dingen in de gaten te houden:
1) Houdt je JS (net als CSS) buiten je HTML. Zet het liefst in een extern bestand, of in de <head> sectie
2) Geef de HTML elementen die je met JavaScript wilt benaderen altijd een uniek id. De enige uitzondering hierop is, dat je een hele serie elementen van hetzelfde type wilt benaderen (zoals in het voorbeeld dat ik je gaf)
Tip: bezoek de website van Peter Paul Koch als je iets van JavaScript wilt leren.