Hallo allemaal,

Een vraagje wie weet er een scriptje voor een CMS wat simpel is toe te passen in een bestaande HTML opgebouwde site.

Het moet eigenlijk als volgt zijn, ik moet een bestaande site verbouwen.
Ik zoek een simpele editor waarmee eenvoudig tekst en plaatjes kunnen worden geplaatst in een HTLM pagina.

Wie weet hier iets bestaands en gratis voor?

Martijn
FCK editor .. Zoek er maar eens naar via Google .. Veel gebruikte editor en ik vind hem ook erg fijn.
Ik gebruik ook FCKeditor. Werkt prima, maar je moet wel even goed kijken hoe je hem moet configureren. Ze hebben daarvoor een WIKI site.

Het slimst is het, om de originele configuratiebestanden met rust te laten en je eigen configuratiebestanden in een aparte map te zetten. Die kun je dan met PHP aangeven op de volgende manier:
<?php
$e = new FCKeditor ();
$e->BasePath = '../FCKeditor/';
$e->Config['CustomConfigurationsPath'] = '/beheer/myconfig.js';
?>
Het voordeel is, dat je heel gemakkelijk een update van FCKeditor kunt uitvoeren. Gewoon de map FCKeditor overschrijven (wel je eigen configuratiebestanden in een andere map zetten natuurlijk!)
tinyMCE is ook een goede
klik
oke heb beide eens op de server gezet

www.wilmerlanning.nl/cms

Maar ik kom er geen wijs uit, en in de documentatie kan ik nou ook niet bepaald iets vinden wat ik moet doen ... wil kan mij verder helpen?
Webmakerij schreef op 29.12.2006 14:54
tinyMCE is ook een goede
klik

De laatste versie die ik uitprobeerde had geen (gratis) module om bestanden up te loaden. Er is wel een betaalversie. Bij FCKeditor zit dat ingebouwd. Toegegeven, het kost wat moeite om het goed te configureren, maar het het zit er wèl in.
Oke, maar hoe kan ik dat nu intergreren in een bestaande pagina? Zodat ik die textueel kan aanpassen, ik heb een beetje in de broncode zitten spitten, maar kan zo niet duidelijk een richting vinden waar ik heen moet.

Alvast bedankt
Jan Koehoorn schreef op 29.12.2006 22:51
[quote='Webmakerij schreef op 29.12.2006 14:54'] Toegegeven, het kost wat moeite om het goed te configureren, maar het het zit er wèl in.

en bij Tinymce kan je het er voor dezelfde tijd ook zelf inzetten :))
Martijn schreef op 03.01.2007 15:01
Oke, maar hoe kan ik dat nu intergreren in een bestaande pagina? Zodat ik die textueel kan aanpassen, ik heb een beetje in de broncode zitten spitten, maar kan zo niet duidelijk een richting vinden waar ik heen moet.

Alvast bedankt

Ik zit zelf te denken dat ik dit scriptje in de desbetreffende pagina moet plaatsen ..

Example of TinyMCE configuration:
<html>
<head>
<script language="javascript" type="text/javascript" src="../jscripts/tiny_mce/tiny_mce.js"></script>
<script language="javascript" type="text/javascript">
tinyMCE.init({
theme : "advanced",
mode : "textareas"
});
</script>
</head>
Ik zit met precies hetzelfde martijn. Dit zijn editors maar daarvoor moet je dan toch eerst een cms script hebben om die editor in te zetten? Aan een editor alleen heeft de gebruiker toch niets? Ook ik zoek een script voor een heel eenvoudig cmsje wat te integreren is in een bestaande website. Dus niet andersom zoals de meeste cms-en werken. Het enige dat het hoeft te kunnen is dat de gebruiker wat tekst aan kan passen. Wie helpt?

Reageren