Ik heb gezocht in google en ik kon nergens vinden hoe je een inline popup kunt maken. Ik dacht dat jullie dat wel gingen weten ;)

Een inline poput is ongeveer zoiets: http://www.blakems.com/sandbox/inline-popups.html

Alvast bedankt
Het staat daar toch precies? Source erbij pakken, dan moet het je volgens mij wel lukken ;-)
css/javascript denk ik, dit kan niet in php.
Ik versta er niet te veel van hoor, iemand die het verstaat en kan uitleggen?? Die code is erg lang :s

Dit staat niet in PHP forum...
We zijn er hier niet voor jouw die inline popups voor te kouwen. Die zul je toch echt zelf moeten maken.

De link die je zelf gaf is een goed voorbeeld om mee te beginnen. Als je die code niet begrijpt, is dit nog een stap te hoog gegrepen. Probeer dan eerst te beginnen met JavaScript, en met kleine stappen richting de inline popups te werken.

Succes!
Ok, dan zal ik maar eens proberen, normaal staat die source toch bij een script op een site...

Toch bedankt voor de reacties hé
In je browser heb je in het menu een knop 'Beeld' of 'View', en daaronder staat 'Source' of 'Bron'. Als je daarop klikt, krijg je de broncode van de site te zien. Bij het inline popup voorbeeld is alles JavaScript, dus dat kan je allemaal bekijken.
Ik vind het op zich wel goed geschreven. Wat me wel opvalt, is dat close button er uit ziet of hij disabled is, maar je kunt er gewoon op klikken.
Moet ik ook iets doen met de CSS die er staat? Of is het enkel en alleen Javascript??
CSS is voor de opmaak, Javascript is om de popup te laten werken
De functionaliteit is JavaScript. Daar kun je dus niet omheen. De CSS kun je wel zelf aanpassen, want dat heeft alleen met de opmaak te maken.

Het is wel verstandig om de achtergrond een andere kleur te geven als de popup op je scherm staat.

Blijft de vraag of het verstandig is vanuit het oogpunt van usability. Een ijzeren wet in usability is: "Wat mensen gewend zijn, werkt", en mensen zijn geen modale popups gewend in een webpagina. Ze zijn gewend dat je een popup naar de achtergrond kunt verplaatsen.

Reageren