Ik heb een prob: heb net XpPro geïnstalleerd, en ik zette de beeldschermresolutie te hoog. Nu kan mijn 17" beeldscherm het niet meer aan. Andere 19" breedbeeld kan het ook niet aan. Dus, wat te doen? Kan het via DOS (lijkt me onlogisch).
Opstarten in veilige modus (F8 tijdens het opstarten) zou voldoende moeten zijn om je resolutie omlaag te zetten. Je zou ook je beeldscherm dan in het apparaatbeheer weg kunnen gooien :).
@Arjan: Heb ik geprobeerd, alleen wordt het dan ook 1600X1200. Terwijl ik dacht dat dat 'normalitair' gewoon 800X600 zou zijn.
Ik heb al via het toetsenbord geprobeerd, nl:
- klikken linksboven
- rechtermuisknop-op-toetsenbord
- pijl-omhoog
- enter
- 4X TAB
- 3X pijl-rechts
- 4X TAB
- ?X pijl-links
- enter
Raar, veilige modus start volgens mij altijd met legacy drivers op 640x480, met 16 kleuren. Weet je zeker dat je in veilige modus zat? (In veilige modus worden volgens mij zelfs geen drivers geladen die dergelijke resolutie aankan.
Andere workarounds zijn redelijk lastig volgens mij.
Een workaround die ik nu kan verzinnen is je videokaart hebt rondslingeren is dat ook een optie om die er even in te pluggen- op te starten (dus andere drivers installeren), 800x600 te zetten en weer terug gaan. Je videokaart wordt herkend als nieuwekaart en start met een lagere resolutie, drivers opnieuw installeren en je bent weer aan de bak.
Maar volgens mij moet je eerst eens kijken of je wel echt in veilige modus zat.
?
Onbekende gebruiker
02-01-2007 22:48
Volgens mij is het zo dat als je je schermresolutie wijzigd je 15 seconde de tijd hebt om te bevestigen dat dit goed werkt ¿?