Volgens mij werkt het niet om rechtstreeks naar een .php te verwijzen, dan word er niks geparsed. Je zult dus PHP zelf moeten uitvoeren en die het bestand laten parsen. Een andere oplossing is om iets als lynx te gebruiken en die te verwijzen naar je webserver.
Mocht je php zelf geinstalleerd hebben: staat de map waar php in staat wel in de Enviroment variabele PATH? Of anders als je php niet zelf gecompileerd hebt: heb je wel de debian package php4-cgi of php5-cgi geinstalleerd? Dit zijn namelijk de packages die de php commandline interpreter bevatten.
De andere php packages bevatten alleen de apache php module, en die is niet vanaf de commandline op te roepen.
Op mijn Debian-doos staat php-cgi gewoon als 'php' in '/usr/bin/php'. Geïnstalleerd via 'apt-get install php-cli'.
In mijn crontab heb ik gewoon een directe verwijzing naar het PHP-bestand (/var/www/iets.php) en dat PHP-bestand heeft als eerste regel
#!/usr/bin/php
Dat bestand is trouwens ook direct uitvoerbaar vanuit de commandline zelf. En dat werkt al tijden.
Trouwens: als crontab een fout krijgt tijdens het uitvoeren, of sowieso output krijgt tijdens het uitvoeren van de opdracht, dan mail hij dat naar de gebruikersaccount waar hij onder draait (in mijn geval root, aangezien ik de crontab van de root-gebruiker gebruik, via 'sudo crontab -e') Dus kijk ook eens in je 'mail' (gewoon 'mail' intikken/uitvoeren in commandline)