Voor mijn spel wil ik 4 soorten character maken.
1) Een zwaardvechter.
2) Een mage.
3) Een boogschutter.
4) Een bijlvechter(dwerg)
Die wil ik nu tekenen met een programma maar hoe doe ik dat!!!?
Ik heb verschillende programma's zoals:
Paint :D
Adobe Photoshop
Adobe Imageready
Paintshop pro.
Iemand een idee hoe ik characters kan tekenen? Weet iemand misschieen een tutorial?
met talent...
zo makkelijk is het niet. Als iedereen het zomaar kon was het niet zo speciaal.
Begin eens met potlood en papier te oefenen, scan deze in en trek ze over op de comp....of beschik je over tabloid pencil?
Het beste is idd om met potlood op papier te doen, daarna gewoon inscannen en dan heb je al iets op je pc staan waarmee je vanalles kunt bwerken inkleuren etc etc.
Dat heb ik nu gedaan... maar nu een nieuw probleem hoe moet ik de lijnen overtrekken(ofzo)??
Gewoon met brush tool(adobe) over die randen gaan?
Of kan dit makkelijker?
?
Onbekende gebruiker
08-01-2007 21:58
Als je een teken tabbloid heb teken je het eerst op papier en kan je hem daarna eenvoudig overtrekken door het papier op je tabbloid te leggen
licht er maar net aan wat voor charter je wilt tekenen
stel je heb niet zon potlood dan valt een echt mooie charter al weg (anime of manga charters)
maar je kunt nog wel hele simpele charters tekenen gewoon met een hoofd een lichaampje der onder en handjes als rondjes mutsje op een kruis als gezicht
zo iets is heel creatief je kunt er veel kanten mee op en heelgemakelijk op de computer te maken, *ligt er natuurlijk wel aan hoegoed je muis is en wat hoelang je al met de computer tekend*
Ik zou eigenlijk zeggen: in eerste instantie illustrator. Daarna afmaken en bewerken in photoshop. Hoewel het met photoshop ook wel kan, maar daar is lijnen trekken iets lastiger in.
Als je ze hebt getekend heb je in illustrator cs2 ook een trace optie.. die zet dan automatisch een afbeelding die je hebt om in lijnen.. Dus kan je je character scannen en omzetten naar vector..