Beste PHPHulpers,

Het probleem.
Na mijn avonturen in Kenia is het tijd voor een nieuwe uitdaging! Mijn idee was (eigenlijk voor mijn vertrek al) om de website van de Henzenrunners eens een goede 'facelift' te geven. Voor de mensen die de Henzenrunners niet kennen, wij zijn een Roparun team wat ieder jaar in estafettevorm van Parijs naar Rotterdam rennen om zodoende geld op te halen voor kinderen met kanker. Hun motto is 'Trachten leven toe te voegen aan de dagen, waar geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven'.

Ik vind de huidige website is te druk, te ingewikkeld en van de content klopt eigenlijk helemaal niks. Ik ben met de 'klanten' gaan praten en ik heb een lijstje kunnen maken van ideeën en wat 'we' goed en slecht vinden. Waar het op neerkomt is dat hun zich bezig gaan houden met de inhoud van de website ( leuke, interessante en goede korte artikelen schrijven), we hebben samen een nieuwe menustructuur verzonnen (minder pagina's, meer inhoud, simpeler) en nog wat ideeën bedacht.

Het probleem is alleen dat ik geen inspiratie heb en een stukje grafische handigheid mis. En dat is waar de PHPHulp community om de hoek komt zetten. Vanuit van mijn diepe hersenkronkels is de eerste PHPHulp ontwerpwedstrijd (voor het goede doel) ontstaan!

Het idee!
Mijn idee is om samen met de PHPHulp community de nieuwe website te ontwikkelen. En zoals met ieder project gaat zoiets in fases en we beginnen uiteraard bij het ontwerpen van de website. Daarna zal (afhankelijk van de interesse) dat ontwerp omgezet worden in html/css door iemand die dat interessant vind of door een grotere groep zodat we kennis kunnen combineren. Wat er vervolgens gaat gebeuren weet ik nog niet precies, of ik bouw een simpel CMS of we gaan samen opzoek naar oplossingen... maar hoe dan ook, uiteindelijk zal het winnende ontwerp echt gebruikt worden!

En wij dan?
En wat krijgen jullie hier voor terug? Afgezien van een hoop plezier, een biertje/colatje op de volgende PHPHulp meeting en het feit dat we een gezellig ‘communitygevoel’ kweken maken we uiteraard ook een leuk linkje onderaan de website! 'Henzenrunners.nl is tot stand gekomen met behulp van de PHPHulp community', die linken we naar een pagina met tekst, uitleg, PHPHulp uitjes foto's en een lijst van mensen die meegewerkt hebben. Onderschat de kracht van zo'n website niet want vorig jaar hebben we toch nog 5278 unieke bezoekers kunnen verwelkomen en ik krijg toch wel erg vaak de vraag 'kan je zoiets ook voor mijn bedrijf maken' voorgeschoteld. Het kan dus zeker iets leuks zijn voor in je portfolio...

Hoe gaat het verder in zijn werk?
Iedereen die mee wilt doen kan tot zondag 28 Januari zijn ontwerp voor een nieuwe Henzenrunners digitaal (jpg/gif/png) in dit topic plaatsen. Als die datum verstreken is kan iedereen gaan stemmen op het winnende ontwerp! Dit zal dmv de POLL op de voorpagina gebeuren of we maken een leuk ‘stem-systeempje’ ergens. Het winnende ontwerp gaan we vervolgens mee verder. Eventueel zouden we ook een TOP 3 kunnen maken om vervolgens de 20+ koppige Henzenrunners te laten kiezen. Ook voor de nummer twee hebben we een verrassing, zijn ontwerp zal door Terence verder uitgewerkt worden voor een ander Roparun team, de ECT Runners!

Voorwaarden
Uiteraard zijn er ook een aantal voorwaarden waaraan deze website moet voldoen, hieronder heb ik ze geprobeerd op te sommen:

• [li]Gebruikersgemak staat bovenaan, iedereen moet snel en simpel zien waar hij naartoe moet.[/li]
    [li]Kiss![/li]
    [li]Houd rekening met oude monitoren.[/li]
    [li]De drie knoppen ‘favorieten’, ‘muziek’ en ‘printen’ moeten blijven staan.[/li]
    [li]Het Roparun logo mag niet gebruikt worden, wel krijgen we een ‘Deelnemend team 2007’-logo.[/li]

Om een beetje een idee te geven van de menustructuur heb ik het volgende gemaakt, dan heb je een idee hoeveel ‘knoppen’ we ongeveer nodig zouden kunnen hebben als je een horizontale dropdown maakt. Uiteraard kunnen we hier ook gewoon aanpassingen in doen, als 8 items je beter uitkomt combineren we het contact en gastenboek gedeelte…

- Thuis
- Roparun
- Doelen
- Nieuws
o Actueel
o Ropaflits
o Persbericht
- Foto en Video
- Team
o Leiding
o Lopers
o Fietsers
o Ondersteuning
- Sponsoren
o Informatie
o A
o B
- Contact
- Gastenboek

Verder laat ik het volledig over aan je eigen creativiteit, wel is er een zwakte voor het oorspronkelijke logo en werden de ‘random foto’s’ erg leuk ontvangen maar dat laat ik aan jullie over. In het oorspronkelijke logo vind je ook de twee belangrijkste kleuren en ik hoef je niet uit te leggen dat het niet handig is om auteursrechten te schenden (maak dus geen screenshot van je favoriete website ;)). Wat ik persoonlijk een duidelijke/rustige website vind is demon.nl, maar dat is enkel mijn mening.

Succes!
Op deze locatie vind je wat fotomateriaal en ik wens iedereen dan ook enorm veel succes. Ikzelf wil ook graag meedoen maar zoals ik eerder zei ben ik een beetje uit mijn ideeën.
Alles wat je ziet is enkel nog in photoshop gemaakt, met het positioneren doelde ik meer op de tekst :).

Het is volgens mij sponsoren, maar andere zeiden weer sponsors... Als de tekst te lang is gaat de pagina gewoon naar onderen. Het bovenste 'papiertje' ligt gewoon recht, dus maken we een heel lang a4tje als het moet :). Inline 'scrollbars' is GUI-technisch gezien niet echt relaxed.
Vraag

Is het meervoud van sponsor sponsors of sponsoren? Is het meervoud van motor motors of motoren?
Antwoord

Zowel de meervouden op -s als die op -en zijn mogelijk. In het algemeen is de uitgang op -en formeler dan die op -s.

zie hierzo. Ik vind sponsoren mooier klinken.
hoppaaa....
sponsoren en sponsors is allebei tevens juist en word allebei regelmatig gebruikt. echter is sponsoren formeler dan sponsors.
Dit is terug te vinden bij/op www.taaladvies.net van de nederlandse taal unie... en op deze unie kan/kun/ken je/jij wel bouwen
Arjan Kapteijn schreef op 23.01.2007 18:09
Het is volgens mij sponsoren, maar andere zeiden weer sponsors... Als de tekst te lang is gaat de pagina gewoon naar onderen. Het bovenste 'papiertje' ligt gewoon recht, dus maken we een heel lang a4tje als het moet :). Inline 'scrollbars' is GUI-technisch gezien niet echt relaxed.

Ik heb zelf ook sponsoren en weet, het kan allebei. Zelf vind ik sponsoren een beter woord om te gebruiken.
Ik geef het op, ik win toch niet meer van Arjan.
Neee! Alles is welkom! Het is toch ook gewoon leuk om ideeën uit te wisselen :P. Mijn 'ideeën' kwam ook pas omhoog toen ik dit topic in de gaten hield.
Ik ben momenteel te lui om iets te verzinnen, en die van Wes en Arjan zijn denk ik zoizo al voldoende :)

Morge wel lekker vrij, dus misschien wel een klein kansje. Toch moet ik eerst nog zelf wat afmaken, daarna zal ik kijken!
Kan ik ook iets langer krijgen? Ik heb (nog) een 19" tft scherm en heb een 22" breedbeeld scherm tft besteld, komt morgen of overmorgen binnen, die is iets groter en kan makkelijker op designen
Het heeft allemaal geen haast, alhoewel ik wel graag wat verder aan de slag wil (ook druk bezig met de content die bijna af is, vandaar). Maareh, is goed joh :).

Reageren