Ik ben op dit moment bezig met het vernieuwen van de website van mijn werk.
Nu wil ik graag jullie mening weten wat het beste/handigste is om het menu te plaatsen.
In het menu zouden in totaal niet meer dan 8 items komen.

1. Menu links
2. Menu Rechts
3. Menu Boven
4. Combinatie van bovenstaande
het menu rechts zou ik niet doen, maar enkel 1, enkel 2 of ze allebei tegelijk is toch wel makelijk denk ik.
Dat is mijn mening eh...

Mvg Jens
gebruikers lezen de website van linksboven naar rechtsonder (ja daar wordt onderzoek naar gedaan). dus rechts valt af. Een combinatie van links en boven zou kunnen maar dan moet een van beide duidelijk minder belangrijk zijn of alleen voor gevorderde gebruikers (contact login sitemap bv). Dan blijven er nog twee opties over, boven of links. en dat hangt sterk af van wat voor content er achter de links zit. Bekijk voor dat doel een pagina van ander website en maak daaruit wat het beste werkt.

wat ik zelf meestal doe is: tot 5 boven en vanaf 5 links
Een combinatie van beide vind ik over het algemeen erg onprettig.
Mijn voorkeur is voor horizontaal als je grote/lange pagina's hebt en dan alle content er onder. Tenzij je het menu links maakt en dat die blijft staan ook als de content scrollt.
Het hangt helemaal van je pagina af. Ik vind dat beide ook best kan mits er een logische indeling in zit.
Wat je inderdaad vaak ziet als er beide opties worden gebruikt is dat contact/sitemap gedeelte boven, en de "eigenlijke website links" aan de linkerkant. Wat ik ook een mooie manier vind is bijvoorbeeld zogenaamde sublinks (bijv. Adresgegevens onder de "hoofdlink" Contact)
ik ben het eens met robert,
combinatie is denk ik het mooist!
ik vind het het denk ik ook het mooist als je boven de hoofdlinks zet en dan aan de linker ant de sublinks dat is inder daad wel heel mooi
links het hoofdmenu, die naar al je onderwerpen op je site navigeerd (t)?
bovenin wat minder belangerijke linkjes. Zoals forum en dergelijke!

succes ermee!
Websites worden over het algemeen in de vorm van een F gelezen. Dit wil dus zeggen: header, titel van de pagina en het linker-menu.

Een menu aan de rechterkant is niet echt aan te raden, behalve als het gaat over een weblog ofzo natuurlijk ;-) .
zoals robert al zei, de grote "blokken" bovenaan, en dan je linkerkolom met de onderverdelingen

Reageren